IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Всяка четвърта фирма в ЕС се рекламира в интернет

В България този дял е под средния за Европейския съюз - около 19 на сто

20:43 | 14.12.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Около три четвърти от предприятията в Европейския съюз с 10 и повече служители имат уебсайт, а близо половината използват социални медии. Само една четвърт (25%) обаче се рекламират в интернет, сочат данни на Евростат, публикувани днес.

Най-популярната интернет реклама сред европейските фирми е контекстуалната реклама, т.е. реклама, която се базира на съдържанието на страниците, разглеждани от даден потребител – този тип реклама е предпочитан от 78% от предприятията, които рекламират онлайн.

Тя е следвана от гео-таргетирана реклама, при която рекламите се базират на географското местоположение на потребителите с дял от 30% от фирмите, и поведенческата реклама, която се базира на данни за страниците, разгледани от потребителя в миналото, с 27%.

Данните са от проучване, проведено в началото на 2016 г.

Малта, Швеция и Дания са страните с най-голям дял на фирмите, рекламиращи онлайн

Сред страните членки на ЕС през 2016 г. интернет реклама са използвали една трета или повече от фирмите в Малта (46%), Швеция (42%), Дания (40%), Ирландия, Литва и Финландия (всички по 33%), докато в други страни този дял е под 20% - в Румъния (12%), Португалия (15%), Франция и Италия (по 18%), както и в България и Унгария (по 19%).

Контекстуалната реклама е предпочитана във всички страни членки, разкриват още данните. Най-голям дял на фирмите, предпочитащи контекстуална реклама за своите интернет кампании, е регистриран в Чехия и Полша (по 89%), Румъния (84%), Гърция, Латвия и Холандия (по 83%).

Гео-таргетирането се използва от над половината от предприятията, рекламиращи онлайн, в Кипър (53%) и по около 40% в Ирландия (43%), Малта (41%), Холандия (40%), Латвия и Финландия (по 39%). При поведенческата реклама най-висок дял е отчетен в Кипър (48%), Холандия и Финландия (по 42%).

В България повече от половината от предприятията (50,7%) разполагат със собствен уебсайт, а почти една трета от предприятията (31,7%) използват различни видове социални медии, сочат данни на Националния статистически институт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:16 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още