fallback

Печалбата на Alphabet разочарова инвеститорите

Въпреки това компанията майка на Google получи похвали за диверсифицирането на бизнеса си

11:01 | 27.01.17 г.

Компанията майка на Google - Alphabet, отчете печалба за четвъртото тримесечие, която се оказа под очакванията на анализаторите. Резултатите са повлияни негативно от по-високата данъчна ставка, но като цяло анализаторите поздравиха компанията за напредъка в диверсифицирането на бизнеса отвъд рекламата, предава Ройтерс.

Приходите от рекламния бизнес през тримесечието са нараснали със 17,4% до 22,4 млрд. долара. Въпреки че рекламата все още носи голям дял от приходите на Google, главният финансов директор Рут Порат подчерта, че компанията разширява дейностите си, посочвайки растежа на хардуерните продажби, продажбите на приложения и на облачния бизнес.

Приходите на раздела “Други приходи”, в който влизат подобни операции, са нараснали с 62% до 3,4 млрд. долара.

“Виждаме огромен потенциал пред тези бизнеси, както и продължаващото развитие на източниците на приходи извън рекламата за YouTube”, коментира Порат по време на срещата си с инвеститорите.

Резултатите бяха посрещнаха със смесена реакция от Wall Street, която изпрати цената на акциите с 2,2% надолу до 838 долара за брой по време на следборсовата търговия, след като приключи борсовата сесия на ниво от 856,98 долара. Google се сблъска с по-голяма данъчна ставка от 22%, в сравнение с 19% за годината като цяло.

Директорите на компанията посочват, че компанията започва да извлича ползи от инвестициите си в хардуер. Порат подчерта линията от умни продукти за дома Nest, посочвайки, че продажбите по време на ключовия коледен период, вклюващ “Черния петък” и “Кибер понеделника” са се удвоили.

Хардуерът с марката Google също дава добри заявки, като умната колонка Google Home и смартфоните Pixel набраха инерция по време на празниците, заяви главният изпълнителен директор Сундар Пичаи по време на срещата с инвеститорите.

“Ангажирани сме с това в дългосрочен план, като чудесен начин да предоставим хубаво и добро преживяване на хората”, коментира той.

Компанията отчете по-висок ръст на приходите от очакваното - 22,2%, тъй като рекламодателите са инвестирали повече в достигането до клиентите и разширяването на потребителската база, която прекарва време в ползване на смартфоните си и в YouTube.

Компанията за проучвания eMarketer оцени, че Google ще генерира 60,92 млрд. долара приходи от реклами в търсачката си, или 58,8% от пазара на реклами в търсачки в световен мащаб.

Платените клипове, или клиповете върху реклами в Google, са нараснали с 36%, в сравнение с 33% ръст през третото тримесечие. Платените клипове са онези реклами, при които рекламодателят плаща само ако потребителят кликне на тях. Средната прогноза на анализаторите беше за ръст от 26,9% според FactSet StreetAccount.

Цената на клик е спаднала с 9 на сто - свиване, което продължава, защото Google продава повече мобилни реклами и сваля цените. Въпреки това промяната не е задължително да е проблем, тъй като предполага, че Google продава повече реклама в YouTube, която е смятана за ключов двигател на растежа.

Звеното Other Bets се радва на увеличение на приходите до 262 млн. долара от 150 млн. долара година по-рано, докато оперативната загуба се е свила до 1,09 млрд. долара от 1,21 млрд. долара. Other Bets включва Google Fiber, Nest и Waymo, компанията за самоуправляващи се коли.

Нетната печалба на Alphabet е нараснала до 5,33 млрд. долара, или 7,56 долара на акция клас A, B и C, през четвъртото фискално тримесечие, от 4,92 млрд. долара, или 7,06 долара на акция, година по-рано.

Като се изключат някои елементи, компанията е спечелила 9,36 долара на акция. Това е под средната прогноза за 9,64 долара на акция според Thomson Reuters I/B/E/S.

Консолидираните приходи на Alphabet са нараснали до 26,06 млрд. долара, над средната прогноза за 25,26 млрд. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:14 | 13.09.22 г.
fallback