Втората по големина китайска компания за електронна търговия JD.com обяви, че нетната ѝ загуба се е увеличила през второто фискално тримесечие, тъй като маркетинговите разходи са засенчили по-високия ръст на приходите от очакваното, предава Ройтерс.
Основният конкурент на Alibaba Group в Китай отчете нетна загуба от 496,4 млн. юана (74,43 млн. долара) спрямо 252,3 млн. юана през същия период година по-рано. Това се случи при ръст на приходите от 43,6% до 93,2 млрд. юана, доста над прогнозата в диапазона 88-90,5 млрд. юана.
Маркетинговите разходи са скочили с 63 на сто до 4,1 млрд. юана, предимно заради събитията за разпродажби през юни.
Резултатите се появяват, докато JD се опитва да разшири инвестициите си в Югоизточна Азия, на фона на все по-голямата конкуренция на вътрешния пазар и забавянето на броя нови потребители. Освен това компанията се опитва да насърчи разходите на потребител в Китай, като вкарва повече чуждестранни марки в локалните си платформи посредством стратегически партньорства.
През юни JD.com заяви, че планира да започне директни продажби в Тайланд преди края на годината и има планове да се насочи към други страни в региона. Тя разшири партньорството си с Wal-Mart Stores през второто тримесечие и инвестира 397 млн. долара в модната фирма Farfetch UK.
JD.com очаква приходите ѝ за третото тримесечие да са в диапазона 81,8-84,2 млрд. юана, което означава ръст от 36-40% спрямо същото тримесечие на 2016 г.
Компанията обяви, че е приключила отделянето на бизнеса си JD Finance, който анализаторите очакват да има дългосрочни успехи. Сега JD Finance е напълно китайска компания, което ѝ дава по-голяма регулаторна свобода.
Освен това JD.com е завършила и отделянето на звеното си за логистика, което ще обслужва повече клиенти извън групата.
Общата стойност на трансакциите на стоки в платформите на JD е достигнала 234,8 млрд. юана по време на тримесечието, а това е 46% ръст. Фирмата отчете нетна загуба от 0,35 юана на акция, в сравнение със загубата от 0,18 юана година по-рано.
Главният изпълнителен директор и основател на JD.com Ричард Лиу коментира, че очаква фирмата да излезе на печалба за годината, благодарение на ефективността на логистиката. Той допълни, че в момента JD има повече от 335 склада в Китай, като планира да изгради повече, за да намали разходите си за доставки.
“В следващите три години ще изградим над 500 склада, така че нашите стоки ще бъдат все по-близо до нашите клиенти, за да намалим разходите за доставка”, коментира Лиу.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт