fallback

Новият изпълнителен директор на Expedia я насочва към глобална експанзия

Наследникът на Дара Косровшахи се сблъсква с големи предизвикателства - отслабването на бизнеса в САЩ след ураганите, както и сериозните международни конкуренти

15:54 | 19.09.17 г.

Новият главен изпълнителен директор на Expedia Марк Окерстрьом твърди, че планира да ускори плановете на компанията за глобална експанзия, след като неговият предшественик Дара Косровшахи напусна поста, за да заеме същата позиция в Uber, пише Financial Times.

Международните продажби на Expedia нарастват по-бавно, отколкото тези в САЩ през последните години. Същевременно компанията се сблъска със сериозна конкуренция на чуждестранните пазари от играчи като Priceline.

“Моята цел е да се развиваме дори по-бързо“, коментира Окерстрьом в интервю за Financial Times. Това е едно от първите му публични показвания след като пое ръководната позиция в туристическата онлайн компания.

44-годишният канадец посочва, че глобалната експанзия е във фокуса му в момента.

„Става дума за това да се уверим, че сме локално адекватни в глобален мащаб“, коментира той. Expedia оперира в 65 държави и предлага услуги по резервации на хотели в повече от 200 страни, но по-голямата част от бизнеса ѝ е в САЩ.

Окерстрьом, който беше главен оперативен директор на фирмата преди да поеме новия пост по-рано този месец, твърди, че придобиванията може да са част от глобалния подход. Преди да се присъедини към Expedia, той е бил консултант на Bain & Company в Бостън и Сан Франциско, но е работил и в инвестиционната банка UBS в Лондон.

"Смятам, че винаги ще сме придобиваща компания“, посочва Окерстрьом. Той допълва, че смята Expedia за „стратегически завършена“ след редица придобивания като Travelocity, Orbitz и HomeAway. “Всичко друго, което направим оттук насетне, ще бъде опортюнистично и допълнително“, допълва той.

Компанията отбеляза значителен растеж по време на 12-годишното управление на Косровшахи. Приходите ѝ за второто тримесечие на тази година достигнаха 2,6 млрд. долара, което е с 18% повече спрямо същия период година по-рано.

Въпреки това напоследък Expedia се сблъсква със сериозно предизвикателство – политиките на Доналд Тръмп, които засягат имигрантите и забраната за лаптопи на полети от Близкия изток към САЩ.

„Дали ще намали желанието на хората да пътуват до САЩ? Да“, коментира Окестрьом. „Законодателството, което ограничава възможността на хората да пътуват, е лошо за нас като туристическа компания“, допълва той.

Същевременно Expedia е засегната и от природните бедствия, които се случиха в САЩ това лято и повлияха на бизнеса ѝ.

„Беше доста трудно лято, а напоследък предизвикателството е свързано с последните урагани“, посочва Окерстрьом. Той обаче не се ангажира да посочи какви ще са финансовите последици за компанията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:06 | 08.09.22 г.
fallback