Най-голямата музикална стрийминг услуга в света Spotify очаква приходите ѝ да нараснат с 20-30% тази година, след като валутните колебания забавят темпа на растеж от 2017 г. Новините бяха обявени от компанията в момент, в който тя се подготвя за дългоочакваното си първично публично предлагане през следващата седмица, предава Ройтерс.
Шведската компания заяви, че очаква приходите ѝ за 2018 г. да достигнат диапазона между 4,9 млрд. и 5,3 млрд. евро, което ще представлява забавяне от 39-те процента растеж, които отбеляза през 2017 г., когато сключи по-добри лицензионни сделки с големите звукозаписни компании.
За първото тримесечие компанията прогнозира 1,10 млрд. -1,15 млрд. евро приходи, с 22-27% повече спрямо година по-рано.
Spotify отбелязва пробив за европейската технологична стартъп екосистема като първата компания от десетилетия, която ще се отличи и ще защити своята ниша - стрийминга на музика, спрямо американските гиганти Apple, Amazon и Google.
Книжата на Spotify Technology ще започнат да се търгуват на борсата в Ню Йорк на 3 април в рамките на необичайно директно листване, което дава възможност на сегашните инвеститори и на служителите да продават своите акции. Компанията излиза на борсата без директната подкрепа на традиционните поематели - рецепта за потенциална висока волатилност при ранната търговия.
Компанията е оценена на около 20 млрд. долара на база на частните трансакции на сегашните акционери и служители към февруари, сочат документи на компанията.
Ако не успее да изпълни прогнозите през първите си няколко тримесечия като публична компания, Spotify ще намали шансовете си за по-нататъшно набиране на капитал, коментира Стив Лондон, партньор в Pepper Hamilton. “Spotify знае това и съм сигурен, че техните прогнози са много достижими и не включват риск“.
Все още негенериращата печалба Spotify, чийто приоритет е бързият растеж, а не печалбата, твърди, че очаква да достигне между 73 и 76 млн. плащащи абонати този месец, близо два пъти повече от тези на най-близкия ѝ конкурент Apple. За цялата година тя има за цел да достигне 92 до 96 млн. премиум потребители, което представлява растеж от 33 на сто.
Освен това компанията очаква през март броят на активните потребители месечно да е 168 до 171 млн. души, включително тези, които използват безплатната услуга с реклами. Това е над отчетените 157 млн. в края на миналата година. Компанията иска да достигне 198 до 208 млн. активни потребители до края на годината.
Оперативната загуба би трябвало да се свие през 2018 г. и ще е в диапазона 230-330 млн. евро, обяви Spotify, включително 35-40 млн. евро разходи по първичното публично предлагане.
Очаква се брутният марж за първото тримесечие да нарасне до около 23-24% от 21% за миналата година, а за 2018 г. да достигне 23-25%. Това обаче е доста под дългосрочната ѝ цел за 30-35%.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
преди 7 години Силно препоръчвам family premium плана на Spotify. За 15 лева и децата, и съпругата ми, и аз ползваме premium услуга. Няма реклами, а и можеш да си свалиш песен или плейлист, за да не хабиш мобилен интернет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар