fallback

Глобалните разходи за реклама се очаква да нараснат с 4,6% тази година

Рекламодателите ще похарчат 40,2% от бюджетите си за онлайн реклама през 2018 г.

16:12 | 27.03.18 г.

Парите, похарчени за онлайн реклама на глобално ниво, са нараснали значително, обяви водеща анализаторска компания, въпреки че някои компании свиват бюджетите си за дигитална реклама, тъй като поставят под въпрос ефективността на този канал, предава Ройтерс.

Zenith, която е собственост на френската агенция Publicis, прогнозира, че рекламодателите ще похарчат около 40,2% от бюджетите си за онлайн кампании тази година, което е над миналогодишните 37,6%.

„За много потребители проверяването на социалните мрежи през мобилните устройства се е превърнало в нещо обичайно, в навик, докато рекламите в социалните мрежи се появяват почти незабелязано в техните нюзфийдове“, коментираха от Zenith.

Главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг често е посочван като човекът, предизвикал революцията в социалните мрежи, която привлече милиарди потребители в цял свят.

Въпреки това най-голямата социална мрежа е изправена пред проблеми с властите в Европа и САЩ след обвиненията в изтичане на данни и недостатъчно опазване на потребителската информация.

Глобалните разходи за реклама се очаква да нараснат с 4,6 на сто през 2018 г. до 579 млрд. долара, подпомогнати от по-добрия икономически растеж на Китай и Аржентина. Zenith допълва, че очаква разходите за реклама да растат по-бавно от световната икономика като цяло до 2020 г.

Компанията прогнозира, че рекламните разходи ще нараснат със 77 млрд. долара между 2017 и 2020 г.

САЩ, най-голямата икономика в света, ще допринесе най-много за това – с 26%, а Китай се нарежда на второ място. По-интересното е, че в Китай телевизията успя да отговори на силната конкуренция на онлайн видеата и вече не губи рекламни приходи, обяви Zenith.

В Близкия изток и Северна Африка спадът на цените на петрола през 2014 г. накара рекламодателите да свият бюджетите заради очакваното по-слабо потребителско търсене. Политическите сътресения и конфликти по-късно отслабиха позициите на рекламодателите в региона, допълва компанията.

Тя прогнозира 6,2% спад на рекламните разходи тази година за региона.

Zenith очаква 8,8% годишен растеж до 2020 г. в Източна Европа и Централна Азия, които бяха засегнати от конфликта в Украйна през 2014 г., от чуждестранните санкции срещу Русия и спада на цените на петрола.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:08 | 07.09.22 г.
fallback