fallback

Apple планира абонаментна услуга за новини

Тя интегрира придобитото приложение Texture в Apple News

12:34 | 19.04.18 г.

Американският технологичен гигант Apple планира да интегрира наскоро придобитото от нея приложение Texture в Apple News и да стартира собствена абонаментна премиум услуга, твърдят източници на Bloomberg, запознати с въпроса.

Ходът е част от по-големите усилия на компанията да генерира приходи от онлайн съдържание и услуги.

Миналия месец Apple придоби Texture, която позволява на потребителите да се абонират за над 200 списания за 9,99 долара на месец. Компанията е съкратила около 20 служители на Texture скоро след сключването на сделката, твърди един от източниците.

Най-голямата технологична компания в света вече интегрира технологията на Texture и останалите служители в своя екип на Apple News, който изгражда премиум услугата. Подобреното приложение Apple News с абонаментно предложение се очаква да бъде пуснато през следващата година, а част от приходите от абонаменти ще отива при издателите на списания, включили се в програмата, коментират източниците. Те са пожелали анонимност. Apple отказва да коментира.

Компанията използва приложение, наречено Newsstand, което комбинира няколко списания и вестника, но публикациите са предоставяни само на индивидуална абонаментна база. Когато Apple News стартира през 2015 г., подходът беше същият.

Нова, опростена версия на услугата ще насърчи използването на Apple News и ще генерира нови приходи по същия начин, като абонамента за Apple Music от 9,99 долара на месец. Музикалната стрийминг услуга също беше разработена след придобиване: Apple купи Beats Music и бизнеса с аудио устройства на Beats за 2014 г. за 3 млрд. долара. По това време Beats Music имаше под 1 млн. абонати, а Apple ги превърна в над 40 млн. плащащи абонати.

Apple се нуждае от подобен успех, за да постигне смелите цели на подразделението си за услуги. Продажбите на този сегмент нараснаха с 23% до 30 млрд. долара през фискалната 2017 г. Директорите обявиха, че искат приходите от звеното да достигнат 50 млрд. долара до 2021 г. По време на последното представяне на финансовите резултати на компанията Apple заяви на анализаторите, че има общо 240 млн. платени абонамента, което е с 58% повече спрямо година по-рано.

Повтарянето на успеха от сделката на Beats с Netflix за новини ще бъде трудно, твърди Джийн Мънстър, дългогодишен анализатор на Apple и съосновател на Loup Ventures.

"Хората плащат за музика, плащат за видео, а повечето новинарски услуги са подкрепени с реклами“, коментира той. „Ако Apple пусне това като подобен бизнес за Texture, вероятно няма да има много абонати“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:02 | 11.09.22 г.
fallback