Amazon.com увеличи повече от два пъти своята печалба и прогнозира силни пролетни резултати, след като вдигна цената на абонамента за Prime в САЩ, добави игри по американски футбол и се насочи към бизнес със своите облачни услуги, предава Ройтерс.
Резултатите показаха огромната сила на компанията, която разширява бизнеса си много отвъд простото доставяне на стоки, а всичко това предизвиква недоволството на президента Доналд Тръмп.
Прогнозата надмина очакванията на Wall Street и изпрати цената на акциите със 7% нагоре до нова рекордна стойност по време на следборсовата търговия и добави 8 млрд. долара към нетното богатство на Джеф Безос, главния изпълнителен директор и най-голям акционер в компанията.
Базираната в Сиатъл компания отмъква от бизнеса на по-стари конкуренти, доставяйки всеки продукт, закупен от клиентите, на ниска цена. Това се случва много по-бързо, отколкото би било пазаруването във физически магазин. Тя разширява бизнеса си в други индустрии, а наскоро сключи и сделка за 130 млн. долара за онлайн стрийминг на мачове от Националната лига по американски футбол и работи по доставката на хранителни продукти от магазините на Whole Foods в цялата страна до вратите на хората.
Приходите от продажби на Amazon са скочили с 43% до 51 млрд. долара през тримесечието, надминавайки прогнозата за 49,8 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S. Ръстът на приходите е най-доброто постижение за компанията от третото тримесечие на 2011 г. Според компанията по-добрите от очакваното резултати се дължат на подразделението за облачни услуги и силния ръст в рекламния бизнес.
Бързият растеж на Amazon я превърна в мишена за държавния глава на САЩ. Безос притежава и вестник Washington Post, който Тръмп описва като „главен лобист“ на Amazon. Безос не е включен в процеса по отразяване на новините, твърди главният редактор на медията. Същевременно Тръмп твърди още, макар да няма доказателства, че Amazon струва скъпо на Американската пощенска служба и нареди работна група да разследва случая.
Абонаментната програма Prime, която включва доставки, видео стрийминг и други услуги, е ключова за стратегията на Amazon. Нейните над 100 млн. абонати в глобален мащаб харчат над средното в Amazon.
Компанията обяви този четвъртък, че ще увеличи годишната цена за Prime от 99 долара от 119 долара в САЩ тази пролет. Скокът в цената се очаква да засили приходите на Amazon от абонаменти, които са скочили с 60% през първото тримесечие до 3,1 млрд. долара.
Въпреки скока в пазаруването главният финансов директор Браян Ославски отдаде печалбата от 1,6 млрд. долара за миналото тримесечие на два по-млади бизнеса: рекламата и Amazon Web Services.
Приходите от трети страни, плащащи да промотират техните продукти в Amazon.com, са били доста добри по време на тримесечието. Приходите от продажби в тази категория, която включва и няколко други елемента, са нараснали със 139% до 2,03 млрд. долара.
Приходите от Amazon Web Services са отбелязали ръст от 49% спрямо година по-рано до 5,44 млрд. долара, надминавайки прогнозите.
Amazon заяви, че очаква оперативната ѝ печалба за тримесечието да е между 1,1 и 1,9 млрд. долара, което е над 628 млн. долара година по-рано. Анализаторите очакваха 1,01 млрд. долара според FactSet.


ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Ново гранично напрежение заплашва мира Тайла
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Шофьор почина в кабината на камиона си на ГКПП „Капитан Андреево“
Как да разпознаем новини, генерирани с изкуствен интелект?
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
Арас-Текстил – традиция, отговорност и иновации в България