fallback

Uber забавя растежа си, а Lyft побърза да се възползва от това

Серията от скандали е повлияла негативно на Uber през последната година

09:21 | 15.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Растежът на Uber Technologies се е забавил, след като серията от скандали е позволила на главния конкурент на компанията за споделено пътуване в САЩ – Lyft, да привлече по-голям пазарен дял, обяви компанията за дигитални проучвания eMarketer в нов доклад, цитиран от Ройтерс.

В резултат от новините анализаторската компания е свила своята прогноза за растежа на Uber през следващите няколко години. Тя прогнозира, че 48 млн. възрастни американци ще използват Uber поне веднъж през тази година, което е с 18 на сто повече спрямо миналата, но е доста под очакваните по-рано от eMarketer 51 млн.

Emarketer базира своите анализи на данни от Uber и Lyft, като данни за брой пътувания и сваляния на приложението, както и от анкети сред потребителите, направени от JP Morgan и други фирми.

Докладът отразява ефекта от серията от скандали, в която Uber се забърка миналата година, в това число вътрешно разследване за сексуално насилие и проблеми с поведението на служителите на работното място, разследване от Министерството на правосъдието на САЩ за това дали мениджърите на Uber са нарушили американските закони срещу даване на подкупи на чуждестранни представители на властите, дело с Alphabet за предполагаема кражба на търговски тайни, което завърши със споразумение за 245 млн. долара, както и напускането на главния изпълнителен директор на Uber, който беше отстранен от инвеститорите заради притесненията им за нарастващия списък с проблеми.

Uber не е отговорила на запитването за коментар.

Междувременно Lyft се е разраснала бързо, добавяйки над 160 града към списъка си през миналата година. Тя се е възползвала от разклатената позиция на Uber и от позицията си на късно навлизаща на пазари, които вече познават услугите за споделено пътуване. В понеделник Lyft заяви, че има 35% пазарен дял в САЩ, а в 16 от американските ѝ подпазари делът ѝ е над 40 на сто.

"Имиджът на марката Uber понесе още по-голям удар от очакваното и се сблъска със серия от скандали и PR катастрофи през 2017 г.“, коментира Шейлийн Шъм, директор прогнози в eMarketer. По думите ѝ Lyft, която бързо разраства покритието си, е съзряла възможност за растеж във всичко това.

Компанията за проучвания, която намали прогнозата си за растежа на Uber за всяка една година до 2021 г., отразява конкурентните недостатъци на фирмата след миналогодишните проблеми. Предишните прогнози на eMarketer бяха за 44 млн. потребители през 2017 г., но реалният брой се оказа под 41 млн.

Дори и така Uber остава доминиращата услуга за споделено пътуване в САЩ. В края на годината тя ще има около 77% пазарен дял, под 90-те процента от 2016 г. От своя страна, Lyft ще има 48%, което е над близо 29% година по-рано според eMarketer.

Прогнозата на eMarketer за 2022 г. показва, че Uber ще има 74% от потребителите, а Lyft – 59%. Това е така, защото някои потребители използват и двете услуги.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:09 | 10.09.22 г.
fallback