fallback

Паспорт на електронната търговия у нас бе представен на eCommCongress

65% от електронните малки и средни предприятия имат самочувствието и капацитета да оцелеят при лоши икономически условия

11:24 | 16.05.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Проучване как сме пазарували онлайн през 2017 г. представи Българската e-commerce асоциация (БЕА) на четвъртото издание на eCommCongress, организиран от EventsBakery. Събитието се проведе на 11 май, в Sofia Event Center. В рамките на най-мащабното събитие за електронни търговци Любомир Чолаков, управляващ директор на Isobar Commerce, представи колко скоро гласовите асистенти ще изместят писането с клавиатурата. Той показа как иновират компании като Adidas, Lego и Clarins, за да променят потребителското преживяване и получат нови онлайн поръчки. Според данните, които той изнесе в презентацията си, броят на потребителите в световен мащаб, които пазаруват онлайн, се очаква да се увеличи двойно за периода от 2014 до 2019 г.

Петр Свобода, изпълнителен директор на Shopsys в Чехия, Марсел Мейсан от Хърватската асоциация за електронна търговия и Димитър Димитров от БЕА разнищваха пред публиката възможностите да се създадат трансгранични контакти и да се повишава информираността, за да се увеличат продажбите на Балканите, какво се продава най-много и какви маркетинг канали са подходящи. На конгреса присъстваха и представители на македонската и румънската e-commerce асоциация.

Лектори от различни дигитални маркетинг агенции проведоха кратки обучения какви техники и по-прецизни решения са подходящи за електронните търговци, за да повишат лоялността на купувачите. Целта на лекциите им беше да представят добри и лоши практики, както и да покажат как да се повиши трафикът към магазините и съответно поръчките. Представителите на две от куриерските фирми в страната представиха как те си представят предимствата на България като отправна локация за доставка и каква ще е бъдещата индустриална революция.

Дистанционно участие в конгреса взе и директорът на Alibaba.com Турция - Джунейт Ерполат. На база опита си в B2B електронната търговия той разкри, че броят на продажбите на онлайн търговците, които използват електронна платформа за развитието на своя бизнес, е 5 пъти по-висок от еднакви по размер традиционни магазини. Ерполат изтъкна, че 65% от електронните малки и средни предприятия имат самочувствието и капацитета да оцелеят при лоши икономически условия в сравнение с 10% от офлайн компаниите.

Директорът на европейския потребителски център в България Игнат Арсенов модерира дискусията за европейската регулация за защита на личните данни (GDPR). Заедно с адвокат Биляна Димитрова и адвокат Николай Кисьов бяха представени промените след 25 май 2018, които засягат електронните търговци и какви са предизвикателствата пред тях. Те дадоха приложими съвети как да бъде приведен онлайн магазинът в изряден вид и обсъждаха добри практики за промяна на общите условия в съответствие с изискването.

В последния дискусионен панел се включи управляващият директор на Isobar Commerce Индия - Шаши Шимпи, който посочи разликите между малките и големите пазари.

11 компании представиха своите услуги в сферата на електронната търговия в експо зоната, която беше с безплатен достъп за посетители.

Investor.bg и Bloomberg TV Bulgaria бяха медийни партньори на събитието. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:02 | 06.09.22 г.
fallback