fallback

Китайските банки се насочват все по-смело към технологиите

Те залагат на партньорства с големите местни технологични играчи, вместо да разработват сами проекти

09:03 | 06.09.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Пореден знак за нарастващото влияние на китайските технологични гиганти – много местни банки търсят въпросните фирми за помощ, вместо да изграждат собствени технологични услуги, пише CNBC.

Това не значи, че банките във втората по големина икономика в света са изложени на риск от това да бъдат изместени или да се трансформират. Вместо това те са под натиск да работят отблизо с финансови технологични партньори, така че да могат да изпреварят конкурентните банки, твърди Николас Дзие, вицепрезидент и старши анализатор в Moody’s в Пекин.

Липсата на инвестиционни възможности, голямото навлизане на смартфоните и интернет, както и бързият растеж на доходите на домакинствата са създали уникална среда за финансовите услуги в Китай.

Държавните или свързаните с държавата банки отговарят за по-голямата част от местната банкова система. В исторически план те са предпочитали да дават заеми на държавни компании, защото при тях не съществува риск, в сравнение с потребителите в едно общество, в което лисва сериозна кредитна история.

Сега благодарение на растежа на мобилните разплащания и електронната търговия, китайските технологични компании имат огромни обеми от данни за потребителското поведение, което може да помогне за определяне на риска при отпускане на заем на някого. Част от фирмите вече предлагат кредити, използвайки тази информация. Но на фона на желанието на банките да достигнат до повече клиенти от търговския сектор, те си сътрудничат все повече с технологичните играчи.

Почти всички средни по размер кредитори и търговските китайски банки са сключили споразумения с технологичните гиганти Alibaba, Tencent и Baidu през последните 2-3 години, твърди Дейвид Ин, вицепрезидент и анализатор в Moody’s.

Приложенията за мобилни разплащания в Китай вече имат доста информация, което се дължи на смесицата от промоции и убеждаването на потребителите да ползват такива услуги. Благодарение на това те се превърнаха в нещо обичайно за търговците в страната.

Но лавирането спрямо правителствените регулации остава предизвикателство както пред технологичните компании, така и пред банковите институции. Едно е сигурно, опериращият непрестанно със смартфон китайски потребител ще продължи да бъде ключов двигател на бизнеса, както у дома, така и в чужбина. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:25 | 11.09.22 г.
fallback