fallback

Spotify спира да иска от потребителите на семейни планове да споделят локацията си

Тестването на новата функция предизвика особено недоволство сред потребителите

15:41 | 29.09.18 г.

Стрийминг услугата Spotify обяви, че спира да иска от абонатите на семейни планове да потвърждават локацията си, съобщава Quartz.

В имейл до изданието компанията казва, че е спряла тестването на функцията, която искаше от някои потребители на плановете “Premium for Family” да потвърждават домашния си адрес чрез GPS данни. В имейли, изпратени до някои потребители през последните две седмици, Spotify твърдеше, че „ако не потвърдите [местоположението си], може да изгубите достъп до плана“.

Прекратяването на тестовата функция бе потвърдено публично малко по-късно. Абонатите на семейните планове бяха силно разярени, че Spotify презюмира, че всички членове, ползващи семеен профил, трябва да живеят на един и същ адрес. Те посочваха, че не всички семейства живеят в една и съща къща – някои може да работят в чужбина или пък родителите да са разделени.

Ходът предизвика и опасения около самото искане на компанията за музикален стрийминг за GPS данни, за да потвърждава местоположението на потребителите, както и как това ще се отрази върху неприкосновеността на личния живот и сигурността. Линковете в тестовите имейли от Spotify отвеждаха потребителите до серия от интернет страници, в които се заявяваше, че „Spotify ще използва вашите GPS данни само, за да потвърждава локацията ви и за нищо друго“, но някои потребители се оплакаха, че политиката създава „враждебно изживяване“. Потребители на семейни акаунти в Германия бяха особено недоволни от събирането на данните.

Не е ясно защо Spotify тества функцията на първо място, поне за момента. Миналия месец Billboard коментира, че причината може би е желанието да компенсира спадащите приходи на потребител, преборвайки се с неправомерно споделяне на пароли.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:15 | 13.09.22 г.
fallback