fallback

H&M засилва онлайн плащанията си с дял за 20 млн. долара в шведската Klarna

Това ще бъде най-голямата сделка за шведската компания за онлайн плащания до момента

14:33 | 08.10.18 г.
Автор - снимка
Редактор

Модната верига H&M придобива малък дял от дигиталната платформа Klarna в сделка, която обаче ще бъде най-голямата за шведската компания за онлайн плащания до момента, съобщава Ройтерс.

H&M ще плати около 20 млн. долара за дял от под 1%, заяви говорителka на Klarna, потвърждавайки твърдения на Financial Times от понеделник.

Дигиталната платформа Klarna ще бъде използвана във всички канали на H&M и допълнително ще интегрира онлайн и физическите магазини на модния бранд, казаха компаниите в съвместно изявление.

Това ще бъде най-голямото партньорство на Klarna след подобни сделки с британския търговец на дребно Asos и гиганта в мебелния бизнес IKEA, каза още говорителката. Партньорството ще се простира в 14 европейски страни, включително Великобритания и Швеция, допълни тя.

Според FT сделката има мащаба да се разшири към САЩ и Азия и ще опрости процесите по връщане и доставка на H&M, както и комбинирането на плащания във физически магаини, онлайн и през мобилни устройства.

Традиционните модни търговци на дребно като H&M са изправени пред засилена конкуренция в интернет от гиганти в електронната търговия, включително Amazon.com.

Впечатлени сме от това, което Klarna е постигнала до момента и сега ще работим заедно, за да подобрим модерното шопинг изживяване“, каза главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Першон.

Klarna, основана през 2005 г. и подкрепена от инвеститори като Sequoia Capital, Atomico, Visa и Permira, има 2000 служители и е един от т.нар. технологични еднорози на Европа – стартъп с оценка от над 1 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:39 | 11.09.22 г.
fallback