fallback

15% ръст на приходите на Xiaomi се оказа под прогнозите на анализаторите

Компанията е загубила от пазарния си дял в родния си Китай

17:25 | 20.08.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайската компания Xiaomi отчете 15% ръст на приходите за тримесечието, но не успя да отговори на очакванията на анализаторите, тъй като по-малко хора се насочиха към покупка на нейни смартфони на вътрешния ѝ пазар, а конкурентът Huawei завзе от пазарния ѝ дял, предава Ройтерс.

Компанията се сблъсква с по-слаб вътрешен пазар на смартфони, докато икономическият растеж на Китай се забавя, а местните потребители се насочват към Huawei в опит да я подкрепят.

Книжата на Xiaomi загубиха повече от една четвърт от стойността си тази година.

Приходите на компанията за второто тримесечие, завършило до 30 юни, нараснаха до 51,95 млрд. юана (7,36 млрд. долара) от 45,24 млрд. долара година по-рано. Това се оказа под тази за 53,52 млрд. долара, очаквани от анализаторите, сочат данни на Refinitiv.

Нетната печалба се е сринала с 87% до 1,96 млрд. юана. И все пак коригираната печалба от 3,64 млрд. юана е надминала прогнозата на анализаторите за 2,74 млрд. долара.

Xiaomi заяви, че общият брой смартфони, които е продала през второто тримесечие, се е увеличил до 32 млн.

Пазарният дял на Huawei в Китай е нараснал до 31% през тримесечието според Canalys, а този на Xiaomi се е свил с една пета. Но Canalys твърди, че продажбите на Xiaomi в Европа са скочили с 48 на сто.

Компанията, която се листна на борсата миналата година, генерира по-голямата част от приходите си от продажбите на мобилни телефони, но и от онлайн реклами и други потребителски устройства.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:12 | 13.09.22 г.
fallback