fallback

Има ли тенденция към образуване на монополи в дигиталната икономика?

Трябва да се промени облагането на дигиталните компании, казва Иванина Манчева, редактор в Economix.bg

12:01 | 06.12.19 г.

Франция не е първата или единствената държава, която въвежда дигитален данък. Индия има от 2016 г. въведен такъв налог, който цели да изравни предполагаемата разлика между данъчните задължения на традиционните и дигиталните компании. Това коментира Иванина Манчева, редактор в Economix.bg, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Тя обясни, че такива данъци са въведени от редица страни. "Франция въведе данъка тази година", припомни Манчева и напомни, че дискусията там е била, защото данъкът е смятан за дискриминационен, непропоционален и твърде тежък за прилагане.

Иванина Манчева е на мнение, че има основания да се търси промяна на облагането на дигиталните компании и те не са само политически или популистки.

"Основанията са свързани с природата на дигиталния бизнес, който е неуловим и не изисква значителни инвестиции във физически активи. Проблемът с нематериалните активи е отбелязан специално в документи на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР)", информира редакторът в Economix.bg.

По думите ѝ дори централните банки се занимават с последиците от дигиталната икономика.

„Има тенденция към образуване на естествени монополи, която се подпомага от т.нар. мрежови ефекти. Също така има много голямо участие на потребителите в създаването на стойност на тези бизнеси. Потребителите генерират съдържание“, каза Манчева и за пример посочи големите технологични компании като Google и Facebook.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:35 | 14.09.22 г.
fallback