fallback

Endeavor ще продаде част от компанията, разработила Fortnite

Ходът е свързан с удара, нанесен от пандемията

18:56 | 07.05.20 г.

Endeavor Group Holdings, собственик на голяма холивудска агенция за таланти и на Ultimate Fighting Championship, ще продаде част от дела си в Epic Games – създателя на популярната игра Fortnite. Целта е да набере средства, които да ползва, за да подкрепи бизнеса си, който е силно засегнат от коронавируса, пише Bloomberg.

Endeavor продава дела си като част от следващия кръг на финансиране на Epic, в рамките на който компанията очаква значително да надмине оценката от 15 млрд. долара, която получи през 2018 г., твърдят трима източници, запознати с въпроса. Гигантът все пак ще запази част от дела си в развиващия се издател на видео игри, допълват източниците, пожелали да останат анонимни, защото сделката не е финализирана.

Endeavor изгради голяма империя от медийни, спортни и развлекателни активи, базирани на нарастващата стойност на събитията на живо. Временното спиране на подобни инициативи принуди компанията да съкрати служители, да пусне някои в отпуск, а една трета вече получават по-ниски заплати.

Endeavor не се интересува от продажбата на нито един от основните си активи, като UFC или агенцията за таланти William Morris Endeavor. Но ще разгледа възможностите, свързани с неосновните активи, в частност тези, които могат да донесат добра възвръщаемост.

Отказ от IPO

Endeavor имаше 4,6 млрд. долара дълг към края на юни миналата година. През 2019 г. тя искаше да набере 465 млн. долара чрез първично публично предлагане, но се отказа от това през октомври заради слабостта на фондовия пазар. В проспекта за това предлагане Endeavor посочва Epic като пример за способността ѝ да управлява събития на живо, да лицензира и да продава медийни права за ключовата игра на компанията Fortnite.

Операциите на Epic се разраснаха по време на блокадата, докато децата прекарват повече време вкъщи и учат дистанционно. Fortnite има над 350 млн. потребители, обяви вчера компанията. Само през април играта е играна над 3,2 млрд. часа.

Houseparty, която интегрира игри и видео обаждания между много хора, също се превърна в хит в последните седмици. То е едно от най-популярните приложения за социализиране в App Store на Apple от 20 март насам, а съоснователят на команията Сума Систани в средата на април заяви, че през предходния месец в платформата са регистрирани 50 млн. влизания, или около 70 пъти повече, отколкото обичайно на някои пазари.

Epic Games, която е основана през 1991 г. от Тим Суини, купи Houseparty за неразкрита сума през юни 2019 г. Последната оценка на приложението, когато все още беше частно, беше 70 млн. долара, сочат данни на Pitchbook.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:49 | 14.09.22 г.
fallback