fallback

Геймингът вероятно е помогнал на Tencent да понесе удара от коронавируса

Ръстът на рекламните приходи и на тези от финтех подразделението се очаква да се забави значително

13:25 | 12.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Огромното подразделение за игри на Tencent вероятно е подкрепило резултатите на Tencent за първото тримесечие, тъй като хората в Китай се насочиха към развлечения на смартфоните си, докато бяха под карантина, пише CNBC.

Но диамантът в короната на втората по борсова стойност китайска компания се изправя пред все по-голяма конкуренция от други играчи. А Tencent може скоро да се сблъска с нови главоболия и в областта на рекламата, както и в бързо развиващите се звена за финтех и облачни услуги.

Tencent ще отчете резултатите за първото си тримесечие за 2020 г. след приключването на борсовата сесия в Хонконг в сряда. Анализаторите очакват 101,4 млрд. юана (14,3 млрд. долара) приходи и 23,83 млрд. юана печалба.

Подкрепа от гейминга

Онлайн игрите носят около 28% от общите приходи от гейминг на Tencent и са ключова част от бизнеса ѝ на вътрешния пазар, но и в международен план. Подразделението включва приходите от игри за смартфони и от игри за персонални компютри.

Анализатори от Jefferies очакват приходите от мобилни игри да скочат с 49% на годишна база през първото тримесечие до 31,6 млрд. юана благодарение на силното представяне на две ключови заглавия – „Honor of Kings” и “Peacekeeper Elite”. Междувременно Jefferies прогнозира, че игрите за персонални компютри ще отбележат 17% понижение на приходите на годишна база.

Tencent е най-голямата китайска гейминг компания, но в момента е изправена пред все по-голямата конкуренция от други фирми, включително NetEase и по-младата ByteDance, която е собственик на TikTok. През март китайски регулатори дадоха на ByteDance първия ѝ лиценз за монетизиране на игра. Всяка компания, която иска да печели от игри в Китай, трябва да получи одобрение от правителството.

Забаване на рекламата

Tencent може да се сблъска със забавяне на растежа на приходите от реклама, като се има предвид общото забавяне на китайския пазар.

Компанията за пазарни проучвания eMarketer заяви, че общите рекламни приходи в Китай през 2020 г. ще достигнат 113, 67 млрд. долара, което представлява годишен растеж от 8,4% - най-бавният темп откакто тя следи този показател от 2011 г.

Tencent печели, като рекламира в чат приложението WeChat, което има над 1 млрд. потребители в глобален мащаб. Освен това разполага реклами в други платформи, като стрийминг услугата си Tencent Video.

Jefferies очаква онлайн рекламата да нарасне с 16% на годишна база до 15,4 млрд. юана през тримесечието до март. Този растеж на рекламния сегмент на Tencent ще е по-слаб от 19-те процента, които отчете за четвъртото тримесечие на 2019 г.

Финтех

Една от бързо развиващите се части от бизнеса на Tencent през последните тримесечия е финтех сегментът, както и звеното за услуги, което включва облачните такива. WeChat Pay е една от най-големите системи за мобилни разплащания в Китай заедно с Alipay на Alibaba.

Прогнозата за този бизнес е по-неясна за първото тримесечие.

China Renaissance заяви на 28 април, че очаква растежът на приходите на годишна база от това звено да се забави до 11% през първото тримесечие, спрямо 39% през четвъртото тримесечие на 2019 г.

Jefferies прогнозира, че подразделението за финтех и бизнес услуги ще запише 24% ръст на приходите на годишна база до 27 млрд. юана.

Вижте повече технологични новини във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:55 | 14.09.22 г.
fallback