fallback

Рекламният гигант Publicis обяви спад на органичните приходи

Това е първият от големите конгломерати в сектора, който обявява финансовия си отчет за второто тримесечие

13:44 | 23.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Publicis Groupe, един от най-големите рекламни конгломерати, отчете 2,29 млрд. евро нетни приходи за второто тримесечие на годината, което е с 2,6% повече спрямо година по-рано, пише Wall Street Journal.

Но органичните приходи – ключов показател в индустрията, който премахва валутните ефекти, придобиванията и други елементи, са спаднали с 13 на сто през отчетния период. Това е първото тримесечие, което напълно е засегнато от коронавирусната пандемия.

Органичните приходи от бизнеса в Азия са се свили с 5,7% спрямо същото тримесечие година по-рано. Тези в САЩ са с 6,8%, а в Европа – с 25,3%, посочва Publicis.

Председателят и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe Артър Садун заяви, че резултатите на компанията са били по-добри от прогнозата на индустрията за годината. „Имаме много силни основи, за да се справяме с кризи и да сме готови за възстановяване“, коментира още той.

Садун твърди, че по-сериозните икономически проблеми, предизвикани от коронавируса, се оказват поне толкова лоши, колкото той е очаквал след първото тримесечие, когато прогнозира, че кризата ще бъде безпрецедентна по размер, сложност и продължителност.

Социалните вълнения след убийството на Джордж Флойд от полицията добави още предизвикателства, допълва той.

„Тази здравна, икономическа и социална криза е нещо много трудно за хората“, коментира Садун. „Това означава, че ни предстоят много трудни времена“, допълни той.

Базираната в Париж Publicis, която притежава агенции като Leo Burnett Worldwide и Saatchi & Saatchi Group, е третата по големина рекламна холдингова компания в света след WPP и Omnicom Group. Тя е първата от трите, която обявява резултатите си за второто тримесечие.

Като се изключат средствата, свързани с политическите кампании, американските рекламни разходи се очаква да намалеят с 13 на сто тази година заради пандемията, сочи прогноза от миналия месец на конгломерата за покупки на реклама GroupM – звено на WPP.

През декември, още преди пандемията, прогнозата на GroupM за американските рекламни разходи беше за ръст от 4% през 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:52 | 13.09.22 г.
fallback