fallback

Въпреки неволите около пандемията Disney обяви нова стрийминг услуга

Бизнесът с тематични паркове на компанията пострада най-силно от коронавируса

09:50 | 05.08.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Walt Disney отчете смесени резултати за третото си фискално тримесечие, но цената на акциите ѝ нарасна с 5% по време на следборсовата търговия. Това се случи, след като главният изпълнителен директор Боб Чапек обяви нова стрийминг услуга и заяви, че абонатите на Disney+ ще получат ексклузивен достъп до премиерата на „Мулан“, която неколкократно беше отложена заради затварянето на кината, пише CNBC.

Disney продължава да усеща влиянието на коронавирусната пандемия в области като бизнеса ѝ с тематични паркове, където приходите се сринаха с 85% спрямо година по-рано.

Американският гигант отчете нетна загуба от 4,72 млрд. долара за тримесечието, до голяма степен заради таксите, свързани с по-ранното придобиване на Twenty-First Century Fox.

Чапек обяви, че от 4 септември абонатите на Disney+ ще могат да гледат дългоочаквания игрален филм „Мулан“ в платформата. Той ще се предлага за 29,99 долара в САЩ. Абонатите в Канада, Австралия, Нова Зеландия и части от Западна Европа също ще могат да стриймват филма на различни цени, посочи Чапек.

Първоначалната премиера на филма беше отложена, след като кината бяха принудени да затворят врати по време на пандемията. Това ще бъде първият опит на Disney да продава съдържание през видео стрийминг услугата си, над месечния абонамент от 6,99 долара.

Освен това Чапек обяви, че през фискалната 2021 г. Disney ще пусне нова развлекателна стрийминг услуга под бранда Star, който придоби от Fox. Платформата ще включва съдържание, което Disney вече притежава от ABC Studios, Fox Television, FX, Freeform, 20th Century Studios и Searchlight. Услугата ще бъде напълно интегрирана с Disney+ на много пазари, обясни Чапек.

Сегментът с международни и услуги, директно насочени към потребителите, беше единственият, който отчете увеличение на приходите на годишна база.

Disney заяви, че вече има 100 млн. плащащи абонати в своите стрийминг услуги, които включват Disney+, Hulu и ESPN+. Повече от половината от тези абонаменти са на Disney+, която достигна 57,5 млн. абонати в края на тримесечието, или по-малко от година след появата си.

По думите на Чапек до началото на тази седмица Disney+ е достигнала 60,5 млн. плащащи абонати. Услугата постигна четири години по-рано целта си да има между 60 и 90 млн. абонати до 2024 г.

Сегментът с увеселителните паркове и студийните развлечения преживя най-тежък удар по време на тримесечието заради блокадите, които ограничиха пътуванията и продукциите. Компанията успя да отвори отново част от парковете си, при ограничен капацитет и нови рестрикции, за да пази посетителите, но тематичния парк Disneyland и курорта в Калифорния бяха принудени да отложат очакваното през юли отваряне, след като щатът забави процеса заради нарастващия брой нови случаи на коронавирус.

Компанията понесе 3,5 млрд. долара удар върху оперативната печалба заради затварянето на парковете през тримесечието. Главният финансов директор Кристин Макарти заяви, че не е постигнат очаквания успех от отварянето на Walt Disney World в Орландо, Флорида, заради скока на броя на заразените в региона.

Приходите от сегмента "Паркове, преживявания и продукти", който включва круизи, курорти и мърчъндайз, са се сринали с 85% до под 1 млрд. долара през тримесечието.

Disney не успя да пусне нов филм в кината до средата на март, което се отрази на бизнеса ѝ с филмови студиа. През тримесечието този сегмент преживя 55% понижение на приходите до 1,7 млрд. долара.

Липсата на кинопремиери отчасти беше компенсирана от видеото по заявка, по-ниските маркетингови разходи и по-слабите разходи за филми.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:01 | 10.09.22 г.
fallback