Доставчикът на бизнес софтуер Salesforce.com отчете рекордни тримесечни приходи от продажби и повиши годишната си прогноза, показвайки запазващия се апетит към облачни услуги по време на коронавирусната пандемия, предава Ройтерс.
Компаниите ускоряват прехвърлянето си към дигитални процеси в рамките на здравната криза, което подхранва инвеститорския ентусиазъм за компании, които да подпомогнат този преход. Няколко стартъпа се опитват да наберат инерция в момента и дори правят планове да се насочат към публичния пазар.
Базираната в Сан Франциско Salesforce обяви, че приходите ѝ от продажби са нараснали с 29% до 5,15 млрд. долара през последното тримесечие. Те надминаха очакванията на Wall Street за 4,87 млрд. долара според анализатори, анкетирани от FactSet. Salesforce заяви, че е генерирала 2,85 долара печалба на акция, отчасти на база на счетоводни корекции.
От следващата седмица книжата на Salesforce ще бъдат сред 30-те в Dow Jones Industrial Average. Книжата са добавени отчасти, за да може да се компенсира ефектът от планирания сплит на акциите на Apple.
Още преди пандемията облачните услуги се бяха превърнали в една от горещите области в света на технологиите, а тази инерция до голяма степен се запази, тъй като редица компнии се насочиха към работа от вкъщи. Търсенето помогна и за покачване на цената на акциите на най-големите доставчици на облачна инфраструктура. Тези на Amazon поскъпнаха с над 80% от началото на годината, докато Microsoft може да се похвали с 37% ръст на стойността на книжата.
Salesforce повиши годишната си прогноза, след като сви очакванията си през предходното тримесечие, когато обяви, че трябва да предостави облекчения при плащанията на някои клиенти. Компанията обяви, че очаква приходите от продажби през текущата фискална година, която продължава до края на януари, да се увеличат до 20,7-20,8 млрд. долара. Предишната ѝ прогноза беше за 20 млрд. долара.
От началото на 2020 г. цената на акциите на Salesforce е нараснала с над 30%, а по време на следборсовата търговия, когато беше обявен финансовият отчет, тя скочи с над 12 на сто.
Salesforce се опита да се възползва от пандемията и да се насочи към нови бизнес възможности. Компанията пусна нов пакет инструменти, наречен Work.com. Той има за цел да помага на компаниите спокойно да се върнат в офиса, макар че самата Salesforce заяви, че няма да вика обратно служителите си поне до средата на следващата година.
Гигантът обяви, че очаква да генерира между 5,24 и 5,25 млрд. долара приходи от продажби за настоящото тримесечие, което е над средната прогноза на анализаторите за 5,02 млрд. долара.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони