fallback

Verizon придобива компания за предплатени мобилни услуги за близо 7 млрд. долара

Целта на американския гигант е да разшири мобилния си бизнес към предплатения пазар

22:40 | 14.09.20 г.

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Verizon Communications се е договорила за придобиването на TracFone Wireless от America Movil за сумата от 6,9 млрд. долара, в момент когато най-големият американски доставчик на безжичен интернет се стреми да разшири мобилния си бизнес към т. нар. предплатен пазар, предава Bloomberg.

Verizon ще плати 3,125 млрд. долара в брой и 3,125 млрд. долара в акции, както и допълнителни 650 млн. долара, обвързани с целите за представяне, съобщи компанията в комюнике. TracFone, която е американски оператор на предплатени мобилни услуги, е филиал на базирания в Мексико безжичен оператор на Карлос Слим America Movil. Това е най-голямата американска предплатена услуга с 21 млн. абонати.

Придобиването се случва в момент, когато Verizon е подложена на нов натиск от разширената T-Mobile US, която приключи сливането си със Sprint Corp. по-рано тази година. T-Mobile има 20,6 млн. предплатени абонати с най-голямата група под бранда Metro. AT&T има 18 млн. предплатени абонати, повечето от които под бранда й Cricket.

Макар че Verizon е най-големият оператор на безжичен интернет със 116 млн. редовни месечни абонати, тя има само 4 млн. предплатени клиенти.

Предплатеният пазар привлича широк кръг хора, включително много младежи и бедни хора, които нямат добра кредитна история. Макар че има повишен риск от неплащане и по-малко лоялност, отколкото сред редовните абонати, които плащат сметките си в края на месеца, предплатеният пазар е също един от най-големите канали за клиенти, преминаващи към по-скъпи планове. Verizon никога не е била голям участник на пазара.

Verizon, която продаваше мрежови капацитет на TracFone от 15 години, започнала преговори с America Movil преди близо една година, казва Ронан Дюн, който ръководи потребителския бизнес на Verizon.

„Търсехме начин да контролираме собствената си съдба в предплатения сегмент. Може да се каже, че не обслужвахме всички сегменти на пазара. Затова исках да гарантирам, че имаме мащаба и дистрибуцията да максимизираме тези активи. Това определено е засилване на ангажимента ни за мрежова стратегия“, допълва Дюн.

TracFone включва редица брандове, сред които Straight Talk и Simple Mobile, които се продават в големи вериги магазини като Walmart и Target. Бизнесът ще продължи да бъде отделно подразделение и ще остане базирано в Маями. Дюн заяви, че няма план за промяна на името на TracFone или на някой от брандовете й.

Операциите на TracFone и America Movil в Колумбия бяха единствените подразделения за предплатени мобилни услуги на компанията, които прибавиха потребители през второто тримесечие, съобщи мексиканският гигант в мобилните телефони през юли.

America Movil засилва позициите си в Латинска Америка. Миналата седмица бразилската компания Oi съобщи, че е приела оферта за 16,5 млн. бразилски реала (3,1 млрд. долара) за мобилното й подразделение от Telefonica Brasil, TIM и Claro на America Movil.

Миналата година America Movil също обяви покупката си на активи на Telefonica в Гватемала и Ел Салвадор. Сделката в Гватемала беше финализирана, но миналата седмица компанията съобщи, че регулаторни пречки в Ел Салвадор са я накарали да се откаже от трансакцията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:01 | 11.09.22 г.
fallback