fallback

Spotify добави повече абонати от очакванията

По време на пандемията потребителите се насочиха към стрийминг услугата на компанията

16:22 | 29.10.20 г.

Spotify Technology добави повече абонати през третото тримесечие, отколкото Wall Street очакваше, и прогнозира силен ръст на този показател за текущото тримесечие, след като повече потребители се насочиха към нейната стрийминг услуга, предава Ройтерс.

С почти двойно повече абонати от най-близкия си конкурент Apple Music, Spotify прави бърза експанзия на пазарите в Европа, след като миналата година започна работа в Индия и Близкия изток.

Премиум абонатите, които генерират по-голямата част от приходите на компанията, са нараснали с 27% до 144 млн. спрямо година по-рано. Средната прогноза на анализаторите беше за 142,5 млн. плащащи абонати според Refinitiv.

Компанията очаква общият брой премиум абонати да е в диапазона 150-154 млн. за четвъртото тримесечие.

Spotify отдава ръста на скорошното си навлизане на нови пазари като Русия, за която посочва, че това е „най-успешният ѝ пазарен старт“ досега.

Компанията, която печели от платени абонаменти и от реклами при потребителите, които не плащат, обяви, че рекламният ѝ бизнес се е върнал към растежа, след като пандемията засегна ръста на рекламата по-рано тази година.

Приходите са се увеличили с 14% до 1,98 млрд. евро в рамките на тримесечието. Анализаторите очакваха 2 млрд. евро, сочат данни на Refinitiv.

Като се изключи влиянието на чуждестранните валути, Spotify е генерирала приходи, които са „малко по-добри от очакваните“.

Компанията отчете нетна загуба от 101 млн. евро, или 58 евроцента на акция, спрямо 241 млн. евро печалба, или 36 евроцента на акция, година по-рано, когато отчете еднократни ефекти.

Spotify понижи долната част на диапазона за приходите си за четвъртото тримесечие до 2,2 млрд. евро от 2,25 млрд.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:35 | 14.09.22 г.
fallback