fallback

Направиха ли стъпка напред електронните услуги в България?

Най-използваната онлайн административна услуга през 2020 г. е регистрацията за търсене на работа, съобщи Николай Минев от Държавна агенция електронно управление

23:08 | 21.12.20 г. 1

„Като проблеми бяха идентифицирани нееднаквата технологична обезпеченост на всяка една административна структура, различните средства, с които се предоставяше достъп до заявяване,  както и предоставянето на достъп до различните услуги. Това пречеше на гражданите да припознаят електронното взаимодействие като присъщо за тях, а не необходимостта да се ходи по гишета и да се подават заявления“, посочи той.

Според него 2020 година е преломна и показва ефективността на Портала за електронни административни услуги.

„Към момента чрез портала са достъпни над 430 електронни административни услуги, като 223 от тях са предоставени от централна администрация и над 160 се предоставят от общинска администрация. Броят на услугите постоянно се увеличава“, съобщи директорът на дирекция „Единен системен интегратор“.

Минев поясни, че за първи път е постигнат успех по отношение налагането на модел, благодарение на който общинските услуги да не се предоставят децентрализирано, както беше преди.

„В момента всички 137 администрации се достъпват по един и същ начин чрез попълването на едно и също заявление чрез портала, а физическите лица, които са се регистрирали, са над 50 хиляди. Само за последните десет дни съобщенията, които са изпратени през системата, са над 20хиляди, а общо над три милиона и половина пъти системата е достъпна от български граждани“,  коментира още експертът.

По думите му сред най-използваните услуги през 2020 г. е била тази, чрез която потребителите се регистратират онлайн, че търсят работа. „Използвана е от над 17 хиляди души, които са я предпочели пред това да се редят на опашки в Бюрата по труда“, допълни Николай Минев. 

Той е на мнение, обаче, че процесът по дигитализация на администрацията не е лек.

„Най-трудното е да се достигне онова ниво на зрялост на администрациите, когато всяка една от тях действително е узряла и преценила, че по електронен път взаимодействието е по-лесно и икономисва огромен ресурс, както на самата администрация, така и на самите потребители“, категоричен е директорът на дирекция „Единен системен интегратор“ в ДАЕУ.

Направиха ли стъпка напред електронните услуги и електронното управление в България? Общуват ли си адмнистрациите помежду си?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:12 | 14.09.22 г.
fallback