Дори и при пандемията от коронавируса българите не пазаруват масово онлайн, показват данните на Евростат. България е на последно място в ЕС по направени покупки на стоки или поръчка на услуги по електронен път през миналата година.
Проучването показва, че като цяло в общността през 2020 година 89% от хората на възраст между 16 и 74 години в ЕС са използвали интернет. От тях 72% са поръчали поне веднъж стока или услуга онлайн през последните 12 месеца.
За сравнение този процент е бил 68 на сто през 2019 година, посочват още от Евростат.
eurostat
Източник: Евростат
През миналата година 42% от българите са направили онлайн покупка или са поръчали услуга през последните 12 месеца. На опашката се нареждат още румънците (45%) и гражданите на Кипър (с малко над 50%).
На обратния полюс са Нидерландия (91%), Дания (90%) и Германия (87%).
Данните на Евростат показват още, че Румъния, макар и на последните места, бързо напредва по отношение на електронната търговия. През последните пет години броят на пазаруващите онлайн се повишава с 27 процентни пункта, което е най-резкият ръст в ЕС. Чехия и Хърватия отчитат ръст на този показател с 25 пункта, а Унгария - с 23 пункта.
Днес Чехия е на една от предните позиции с дял от около 80% от интернет потребителите, които пазаруват онлайн.
През последните месеци най-предпочитаните покупки онлайн са на дрехи, включително и спортни, обувки и аксесоари - почти 64% от всички покупки. На следващо място са заявки към компании, които предлагат стрийминг услуги (32%), следвани от доставки от ресторанти и вериги за бързо хранене (29%).
27% от онлайн покупките са на книги и печатни издания, а 26% на комппютри, лаптопи, мобилни телефони и аксесоари за тях.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
преди 4 години БЪлгариа е "око да види ръка да пипне" тип човек. За него в пазаруването има и социален елемент. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Абсолютно сте прав, трябва да ги има и двете възможности, хора различни.. А за северните хора +10! Тяхната 'култура' е да не говорят със съседа, да се напият и потънат в меланхолия.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Онлайн пазаруването не винаги е предимство. Често във физическите магазини съм намирал по-добри цени и по-добро обслужване. Според мен, двата варианта трябва да се развиват паралелно и не виждам причина (освен очевидната) да напираме цялата търговия да минава онлайн. Това, че северните държави го правят не е достатъчно добра причина. Там живеят странни хора със съвсем различна от нашата култура и не винаги в добрия смисъл. отговор Сигнализирай за неуместен коментар