fallback

Облачният бизнес и възстановяването на рекламата подкрепиха бизнеса на Baidu

Компанията успя да надмине прогнозите за приходите си за четвъртото тримесечие

10:06 | 18.02.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайската компания Baidu отчете тримесечни приходи, надвишаващи очакванията на Wall Street, подкрепена от възстановяването на рекламата, по-голямото търсене на облачните ѝ услуги и платформите с изкуствен интелект, предава Ройтерс.

Резултатите се появиха в момент, в който Baidu подсилва своя бизнес с автономни и интелигентни транспортни технологии, за да навлезе на бързо растящия пазар на електромобили и да диверсифицира източниците си на приходи. Миналия месец тя обяви, че ще създаде компания за умни електромобили (EV) заедно с Geely.

“Нашето партньорство е базирано на вярата, че интеграцията от край до края на хардуер и софтуер ще предложи най-доброто преживяване при автономно шофиране“, коментира главният изпълнителен директор и председател на Baidu Робин Ли.

Ли заяви още, че Baidu е решила кой ще бъде главен изпълнителен директор и кой ще е брандът за новото ѝ автомобилно начинание, допълвайки, че компанията ще се опита да пусне нов EV модел за три години.

Докато вътрешната икономика се възстановява, инвестициите на базираната в Пекин компания в неосновните ѝ бизнеси ѝ помагат да направи основната си търсачка по-конкурентоспособна спрямо услугите на Alibaba, Tencent Holdings и ByteDance, чиито продукти са също толкова популярни.

Baidu твърди, че за текущото си тримесечие очаква между 26 и 28,5 млрд. юана приходи, което е над прогнозата на анализаторите за 25,79 млрд. юана.

През четвъртото тримесечие общите приходи на компанията се увеличиха с 5 на сто до 30,26 млрд. юана (4,69 млрд. долара), изпреварвайки средната прогноза за 30,06 млрд. юана по данни на Refinitiv.

Като се изключат някои елементи Baidu е спечелила по 20,08 юана на акция, което е над очакваните 16,89 юана.

Листнатите ѝ в Съединените щати акции записаха над 70% ръст на стойността си през 2020 г.  По време на следборсовата търговия снощи цената им скочи с 3,4% до 317 долара.

Въпреки добрите новини, стрийминг звеното iQIYI на Baidu отчете спад на броя абонати с 3,1 млн. до 101,7 млн. до декември, в сравнение с третото тримесечие.

Подобната на Netflix видео стрийминг услуга се сблъсква с конкуренция от Tencent Video и Youku на Alibaba, което изисква по-големи инвестиции в съдържание, за да задържи потребителите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:40 | 13.09.22 г.
fallback