fallback

Копирайтър: Трябва да се дава полезна информация чрез качествено съдържание

В световен мащаб се утвърждава тенденцията на гласовото търсене, посочи Иванка Могилска

18:39 | 02.03.21 г.

Копирайтингът е все по-търсена професия у нас, тъй като пандемията се отрази благотворно на този бизнес и масово всички преминаха към онлайн среда. Все повече хора имат нужда от качествено съдържание за своите сайтове, блогове, социални мрежи и магазини. Това заяви Иванка Могилска, копирайтър и копирайтинг консултант, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„Променят се посланията в корпоративния сектор. Преди нещата бяха насочени по-скоро към нови преживявания и пътувания, докато сега всичко е насочено към релаксиране, спокойствие и т.н.“, коментира тя.

Могилска съобщи, че по време на пандемията най-голям интерес към създаването на релевантно съдържание с информация към потребителите са заявили аптеки и медицински центрове, докато „от туристическия бранш се отдръпнаха от рекламата и инициативите си“.

Копирайтинг консултантът сподели, че в световен мащаб се утвърждава тенденцията на гласовото търсене, както и към съдържание, с което то да бъде намерено, въпреки че в България все още тази практика не е много развита.

„Ако се забелязва, че хората търсят през Google Voice, съдържанието трябва да се оптимизира“, съветва Могилска.

Тя е на мнение, че това, което остава като гореща тенденция е брандовете да познават добре клиентите си и да пишат посланията си така, че да достигнат до тях. „Трябва да се предоставя полезна информация чрез качествено съдържание“, категорична е тя.

По думите й потребителите са тези, които определят тенденциите в копирайтинга и цялостния процес, който стои зад разработката на един сайт или онлайн магазин.

„Обикновено при копирайтърите на свободна практика има голямо разделение. Част от тях предлагат услугите си на доста високи цени, друга, голяма част предлага труда си за жълти стотинки. Мисля, че това разделение ще се задълбочава все повече“, очаква Могилска.

Според нея предимството да работиш на свободна практика в тази сфера е, че можеш да работиш по проектите, които ти харесват, и можеш да отказваш други, които противоречат на твоите принципи и разбирания. „Това е много важно и в рекламна агенция това не може да се случи. Недостатъците са, че на пазара в момента има много желаещи да бъдат копирайтъри“, смята тя.

Могилска разкри, че един от най-нестандартните проекти, по които е работила, е бил съвместно начинание с дигиталния художник Албена Баева и нейната платформа.

„Последният проект беше за музея в село Чавдар, където трябваше да напиша приказки за няколко предмета, сред които хурка, гребен и дървена лъжица. Идеята беше да разкажа на децата по увлекателен начин за тяхното предназначение и история“, обясни как творчески се пресъздава реалността Иванка Могилска.

Къде избира да рекламира малкият бизнес? Как се формира ценообразуването при копирайтинг услугите? Какви са възможностите за обучение на копирайтъри? Как се създава успешно име в копирайтинг сектора? 

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването „В развитие“ може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:51 | 13.09.22 г.
fallback