fallback

Deliveroo записа 309 млн. долара загуба точно преди IPO-то си

Все още не е ясна конкретната дата на първичното публично предлагане в Лондон

16:22 | 08.03.21 г.

Подкрепената от Amazon компания за доставки на храна Deliveroo разкри, че е записала 223,7 млн. паунда (309 млн. долара) загуба миналата година. Това стана ясно от документите ѝ до Лондонската фондова борса, където тя планира да се листне, пише CNBC.

Загубата на Deliveroo е значително по-малка от тази през 2019 г., когато компанията отчете 317 млн. паунда. Въпреки че базираната в Лондон 8-годишна компания все още е на червено, нейните приходи се изкачиха до 4,1 млрд. паунда през 2020 г. от 2,5 млрд. паунда през 2019 г.

Датата на първичното публично предлагане на Deliveroo не е обявена официално, но вероятно ще е в следващите няколко седмици. Goldman Sachs и JP Morgan Cazenove са поканени за глобални координатори.

Deliveroo може да бъде оценена на около 10 млрд. долара при листването. Наскоро фирмата набра 180 млн. долара свеж капитал, което я оцени на 7 млрд. долара. Освен от Amazon, Deliveroo е подкрепена и от Durable Capital Partners, Fidelity, T. Rowe Price, General Catalyst, Index Ventures и Accel.

В документите, подадени до борсата днес, главният изпълнителен директор на Deliveroo Уил Шу посочва, че “никога не се е стремил да бъде основател или главен изпълнителен директор“, както и че „не е чел TechCrunch”.

„Аз съм един от онези типове от Силициевата долина с милиони идеи“, коментира бившият анализатор на Morgan Stanley в писмото си. „Имах една идея. Една идея, родена от лично недоволство. Идеята, от която бях фанатично обсебен: исках да получавам доставки на чудесна храна от невероятни ресторанти в Лондон”.

Битка за оцеляване

Deliveroo беше на ръба на провала през 2020 г., след като регулаторите започнаха анализ на миноритарната инвестиция на Amazon, но достигна до оперативна рентабилност в края на годината благодарение на скока в търсенето, свързан с по-голямото търсене на онлайн поръчки заради блокадите.

Deliveroo твърди, че днес работи с над 115 хил. търговеца на храна и 100 хил. ресторанта, като обслужва милиони потребители в 12 държави. Според документите, подадени днес, фирмата обслужва по 6 млн. поръчки всеки месец.

Но Deliveroo “все още е в началото“, коментира Шу. „Нашите амбиции се развиха, след като започнахме реално да разбираме и да преследваме възможностите пред нас на пазара на онлайн поръчки на храна“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:18 | 12.09.22 г.
fallback