fallback

Производителят на телевизори Vizio направи слаб пазарен дебют

В края на деня пазарната капитализация на компанията достигна 3,5 млрд. долара

12:21 | 26.03.21 г.

Производителят на умни телевизори Vizio Holding, подкрепен от звена на тайванската Foxconn Technology Group, записа 9% спад на борсата след слабото си първично публично предлагане, пише Bloomberg.

Книжата на Vizio започнаха търговията на цена от 17,50 долара, след като при IPO-то се продаваха по 21 долара. Компанията и част от инвеститорите продадоха 12,25 млн. акции в сряда, за да наберат 257 млн. долара.

Акциите приключиха търговията в Ню Йорк на цена от 19,10 долара, давайки на компанията пазарна капитализация от 3,5 млрд. долара.

„Тук сме, за да предоставим дългосрочна стойност на акционерите“, коментира основателят и главен изпълнителен директор Уилям Уанг в интервю. „Днес пазарът е променлив. Пазарът е такъв, какъвто е“.

Vizio подаде молба за първично публично предлагане още през 2015 г., но през следващата година се отказа от плана си, сключвайки договор да продаде компанията за 2 млрд. долара. В крайна сметка през 2017 г. Vizio реши да развали споразумението с една от дъщерните компании на базираната в Китай Leshi Internet & Technology.

Базираната в Калифорния компания заяви, че е продала 7,1 млн. умни телевизора през 2020 г., което е с 20% повече спрямо година по-рано. Нейните устройства се продават онлайн, включително в Amazon.com, и във физически магазини като Walmart, Tagret, Best Buy и Costco.

Развлекателна платформа

Въпреки че тези продажби носят по-голямата част от приходите на Vizio, нейната развлекателна платформа се разраства бързо. Platform+ е включена в операционната система SmartCast.

Миналата година компанията генерира 102 млн. долара нетна печалба при над 2 млрд. долара приходи, в сравнение с 23 млн. долара печалба и 1,8 млрд. долара приходи през 2019 г., сочат документите ѝ, подадени до регулаторите. Само 147 млн. долара от приходите за 2020 г. са дошли от развлекателната платформа, а останалите – от продажбите на устройства, обяви компанията.

Уанг твърди, че очаква промените в начина на живот през последната година да се задържат и след като пандемията отшуми, а американците да останат фокусирани върху домашното развлечение, в това число в стрийминг платформите като тази на Vizio

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:43 | 11.09.22 г.
fallback