Netflix обяви, че ще се насочи по-сериозно към сферата на игрите, след като стрийминг услугата прогнозира слаб ръст на броя на абонатите си, предвид нарастващата конкуренция и вдигането на ограниченията заради Covid-19, които държат хората у дома, предава Ройтерс.
Цената на акциите на компанията се движеха около 531,10 долара по време на следборсовата търговия във вторник.
Netflix преживява рязко забавяне на броя на новите клиенти след бума от 2020 г., подхранван от факта, че хората си стояха у дома заради пандемията. Netflix отчете, че е загубила 430 хил. абонати в САЩ и Канада през второто тримесечие, а това е едва третият ѝ тримесечен спад за 10 години.
Пионерът във видео стрийминга заяви още, че е в ранен етап на експанзията си в областта на видео игрите. Нейните гейминг предложения ще станат достъпни за абонатите без допълнително заплащане. Първоначално компанията ще се фокусира върху мобилните игри.
„Разглеждаме гейминга като нова категория съдържание за нас, подобно на нашата експанзия в оригиналните филми, анимации и телевизионните предавания“, посочи компанията в тримесечното си писмо до акционерите.
Дългогодишните усилия ще започнат „сравнително слабо“ с игри, обвързани с хитовете на Netflix, коментира главният оперативен директор и главен продуктов директор Грег Питърс във видео интервю след излизането на отчета.
„Знаем, че феновете на тези истории искат да задълбаят повече. Искаме да ги ангажираме допълнително“, посочва Питърс.
Netflix вече има опит с видео игрите с няколко заглавия, свързани със сериали като “Stranger Things” и „The Dark Crystal: Age of Resistance”.
Някои анализатори твърдят, че компанията, която доминира във видео стрийминга, трябва да намери нови начини за подкрепи абонаментите си след години на бързо разрастване. Според eMarketer делът на Netflix от американските приходи от абонаменти за видео стрийминг ще се свие до 30,8% до края на 2021 г., спрямо близо 50% през 2018 г.
Единият главен изпълнителен директор на компанията Рийд Хейстингс заяви, че продажбите на гейминга и други начинания като подкастите и мърчъндайза ще бъдат „подкрепящи елементи“, които ще помагат за привличане и задържане на клиенти в основния бизнес със стрийминга на видео.
Компанията прогнозира, че ще добави 3,5 млн. абонати от юли до септември. Wall Street очаква 5,5 млн. по данни на Refinitiv.
През тъкмо приключилото тримесечие Netflix е добавила 1,54 млн. клиенти, изпреварвайки средната прогноза за 1,04 млн. Общият брой на абонатите пък е достигнал 209 млн. към края на юни. Преди година компанията привлече 10,1 млн. абонати за второто тримесечие.
Тази година Netflix усеща влиянието на Covid-19 върху телевизионните продукции, което остави компанията с по-малко ново съдържание. Същевременно Disney+ на Walt Disney, HBO Max на AT&T и други услуги привличат абонати, а летните блокбъстъри започнаха да се връщат в кината.
Разхлабването на ограниченията заради пандемията също така накара хората да излизат повече навън и да прекарват повече време далеч от телевизорите си.
Печалбата на Netflix за периода от април до юни е достигнала 2,97 долара на акция, под средната прогноза за 3,16 долара на акция.
Компанията обещава силни заглавия за втората половина на 2021 г., включително нови сезони на „You”, “Money Heist” и “The Witcher”.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО