fallback

Мартин Захариев: Метавселената ще бъде като досег с научната фантастика

Вниманието и времето на потребителя е продуктът, който социалните мрежи предлагат на рекламодателите, твърди експертът

20:12 | 28.07.21 г. 2

Метавселената ще бъде като досег с научната фантастика, такава каквато сме я виждали във филмите и сме си я представяли в книгите. Начинът на нейното функциониране ще бъде чрез аватари, които ние лично ще си създаваме и които ще комуникират помежду си, като по този начин виртуалната реалност ще пресъздава жива комуникация между двама човека. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria доц. Мартин Захариев, старши правен експерт във фондация "Право и Интернет" и преподавател в УниБИТ. 

По думите му възможността да влезем във виртуалната реалност може да бъде изключително примамлива и вълнуваща, но е важно да се замислим и за нейното влияние върху нас. Социалните мрежи, които са в двуизмерен формат, имат огромно влияние върху нас, възможността ни да вземаме информирано решение, а понякога и върху емоциите ни. Когато навлезем в 3D пространството, тези опасности се увеличават многократно. Не е изключено метавселената да може следи и биометрични данни - реакциите на тялото ни в определени ситуации, като по този начин изгражда нашия профил в базата си данни. Колкото и конспиративно да звучи, важно е да запомним посланието от филма “The Social Dilemma”, в който експерти от различни социални мрежи потвърдиха, че всъщност вниманието и времето на потребителя е продуктът, който социалните мрежи предлагат на рекламодателите.

Доц. Мартин Захариев изрази и своите тревоги за това, че може оперативността между играчите, които създават продукта, наречен “метавселена”, да не бъде особено успешна. Това може да резултира в монополизиране на достъпа до тази виртуална реалност от страна на по-големите технологични компании, които ще участват в създаването ѝ. А по този начин се убива конкуренцията. Мартин Захариев добави и че от години има опити за институционален контрол над социалните мрежи и да им се поставят определени правни рамки, защото чрез тях по-добре се упражнява контрол върху използването на лични данни.

Целия разговор вижте във видео материала на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:01 | 13.09.22 г.
fallback