fallback

Как Пекин и BiteDance убиват една нова китайска корпоративна звезда?

Kuaishou осъществи успешно първично публично предлагане, но новите регулаторни политики попарват възхода на компанията

20:34 | 24.08.21 г.

Ако нещо изглежда твърде добро, за да е истина, вероятно е. Китайската Kuaishou Technology изтри близо 190 млрд. долара от пазарната си стойност от пика, който достигна скоро след листването си през февруари. Нейната коригирана нетна загуба се очаква да достигне 2,8 млрд. долара тази година, прогнозираха анализаторите от Morgan Stanley.

Междувременно компанията се бори с регулаторни проблеми и със значително по-големия си конкурент ByteDance. Ако изключим преобръщане на бизнеса, това може да е най-краткосрочният успех в китайския технологичен сектор, пише Робин Мак в коментар за Ройтерс.

Kuaishou беше тема номер едно на Хонконгската фондова борса преди шест месеца. Популярното приложение за видеа осъществи първично публично предлагане, което разби рекорди. Цената на акциите почти се утрои в първия ден от търговията, а до средата на февруари нерентабилната компания имаше пазарна капитализация от над 220 млрд. долара – повече от видео стрийминг играчите Bililbili и Hello Group взети заедно.

Колко голямо може да бъде падението? Днес стойността на компанията е 37 млрд. долара, до голяма степен благодарение на регулаторната буря, която нанесе удар на интернет гиганти от Alibaba до Tencent и провокира големи разпродажби.

Миналата седмица регулаторите разкриха нови проектоправила, насочени към сектора за стрийминг на живо, които забраняват на всеки под 16-годишна възраст рекламирането на продукти, плюс включват директиви за онлайн инфлуенсърите „да се обличат подходящо“ и да говорят мандарин. Отделен закон за неприкосновеността на данни вероятно ще органичи компаниите да събират потребителска информация или да използват алгоритми за препоръки.

Това не предвещава нищо добро за Kuaishou, която се насочва към онлайн търговията и рекламата, за да монетизира огромната си база от потребители. А Пекин може да не е най-големият ѝ проблем. През второто тримесечие месечно и дневно активните потребители в основните приложения на Kuaishou намаляха леко спрямо преходния тримесечен период, твърдят анализатори от Morgan Stanley, докато конкурентното приложение на ByteDance – Douyin е привлякло повече. Банката смята, че Kuaishou трябва да похарчи невероятните 1,8 млрд. долара за маркетинг и продажби през тримесечието и да повиши прогнозата за годишната си коригирана нетна печалба с повече от една трета.

Средната целева цена от инвеститорите е спаднала от над 400 хонконгски долара за акция до приблизително 250 хонконгски долара днес, сочат данни на Refinitiv. Kuaishou, която трябва да продължи да харчи пари, за да отблъсне ByteDance, просто започва да бледнее на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:57 | 13.09.22 г.
fallback