Приходите на производителя на смартфони Xiaomi за второто тримесечие нараснаха с рекордните 64% спрямо година по-рано, разкри компанията и обяви, че придобива стартъп за автономно шофиране, докато се подготвя за експанзия на този конкурентен пазар, предава Ройтерс.
Приходите са достигнали 87,8 млрд. юана (13,56 млрд. долара) спрямо 53,54 млрд. долара година по-рано. Освен това са надминали средната прогноза за 84,53 млрд. юана.
Нетната печалба възлиза на 6,32 млрд. юана, което е с 87,4% повече спрямо същия период на миналата година и е над очакванията на анализаторите.
Санкциите на американското правителство срещу конкурента на Xiaomi – Huawei Technologies, засегнаха възможността на подразделението за смартфони на технологичния гигант и позволиха на Xiaomi, както и на други китайски компании като Oppo и Vivo да увеличат пазарния си дял.
Според компанията за пазарни проучвания Canalys делът на Xiaomi на глобалния пазар на смартфони е нараснал с 83% на годишна база през тримесечието, завършило през юни. Тя е продала 52,8 млн. телефона, което я направи втората по големина марка смартфони в света за първи път в историята ѝ. Тя се нарежда след Samsung и пред Apple.
На вътрешния си пазар обаче компанията все още изостава след Oppo и Vivo, що се отнася до продадени бройки.
Днес Xiaomi обяви, че придобива стартъпа за автономно управление на автомобили Deepmotion за около 77,37 млн. долара. Ходът цели увеличаване на усилията на компанията в развойната дейност в тази сфера, разкри президентът на Xiaomi Уан Сян.
През март компанията обяви, че ще похарчи 10 млрд. долара, за да навлезе в сектора на електромобилите. Xiaomi все още не е обявила официално нито едно партньорство, нито планове за първия си модел, макар че обяви за работа в различни сайтове показват, че компанията агресивно набира кадри.
Миналата седмица Ройтерс писа, че China Evergrande Group води преговори да продаде звеното си за електромобили на Xiaomi. Последната твърди, че е в контакт с различни производители на автомобили, но все още не е решила с кой точно иска да работи.
Компанията генерира по-голямата част от приходите си от продажбата на смартфони, но също така печели от продажбата на онлайн реклама и други видове потребителски хардуер.
Звеното за интернет услуги на Xiaomi, което генерира средства най-вече от позиционирането на реклами в различни приложения, е записало 19,1% растеж на приходите на годишна база.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ