fallback

Activision ще признае 1100 души, тестващи игрите ѝ, за свои служители

Компанията от години е критикувана за отношението си към хората, които работят за нея на непълно работно време при недобри условия

15:23 | 08.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Гейминг студиото Activision Blizzard обяви, че ще направи 1100 базирани в САЩ специалисти по осигуряване на качеството, които са на временни договори, свои пълноправни служители, пише Bloomberg. Решението беше взето след години на критики срещу зависимостта на компанията от хора, работещи на непълно работно време при недобри условия на работа.

Промяната ще увеличи броя на служителите в звеното за издаване на игри на Activision с 25% и ще доведе до ръст на минималната заплата на тези служители до 20 долара на час, сочи изявление на компанията. Освен това работниците ще могат да получават всички бонуси и социални придобивки, които компанията предоставя.

През декември Activision превърна 500 временни позиции в такива на пълно работно време, като същевременно прекрати 20 договора. Последното предизвика гнева на мнозина и ги подтикна към създаването на профсъюз на работещите в осигуряването на качеството в Raven Software – студио на Activision, което работи по игрите от серията Call of Duty. След като Activision отказа да припознае профсъюза в Raven, през февруари Националният съвет по трудови отношения изслуша аргументите и на двете страни, но все още не е взел решение по казуса.

„Тази промяна следва процес, започнал миналата година“ в Activision Publishing и Blizzard, обяви говорител на компанията.

Говорител на Activision Blizzard посочва, че дали работниците на Raven са решили да се обединят, няма никакво отношение към увеличенията на заплатите на другите служители на сходни позиции в Activision.

Сара Стефънс, секретар на Communications Workers of America, която представлява Raven по отношение на синдикалните ѝ амбиции, твърди, че Activision се опитва да „раздели работниците и да подкопае усилията им да формират синдикат“. „Неискрените думи на Activision са допълнително доказателство, че работниците имат нужда от защитен глас на работното си място“, допълва тя.

В имейл, изпратен до служителите в четвъртък, главният оперативен директор на Activision Джош Тауб призна, че форматът на Call of Duty се е променил от игра, чиято нова версия се появява всяка година, до един модел на постоянна активност. Заедно с тази промяна, компанията „увеличи нашата работна сила и подкрепата в нашите студиа“, допълва той. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:09 | 13.09.22 г.
fallback