fallback

Google предлага отделяне на част от рекламния си бизнес

Звеното на Alphabet е готова на редица отстъпки, за да отговори на опасенията на американските регулатори

22:49 | 08.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Технологичният гигант Google, звено на компанията-майка Alphabet Inc., води преговори с американски регулатори, за да предотврати предстоящо антитръстово дело в САЩ, насочено срещу доминиращия му рекламен технологичен бизнес, съобщава Wall Street Journal.

Най-популярната интернет търсачка в света предложи няколко отстъпки, включително създаване на отделна компания под шапката на Alphabet за части от своя бизнес, които продават на търг и поставят реклами в уебсайтове и приложения, според информацията на WSJ. 

"Ангажираме се конструктивно с регулаторите, за да отговорим на техните опасения“, заяви говорител на Google в имейл до Market Watch.

"Както казахме и преди, нямаме планове да продаваме или да излизаме от този бизнес и сме дълбоко ангажирани да предоставяме стойност на широк спектър от партньори -  издатели и рекламодатели - в силно конкурентен сектор“, добавя говорителят на Google. "Строгата конкуренция в рекламните технологии направи онлайн рекламите по-подходящи, намали таксите и разшири възможностите за издатели и рекламодатели“, посочва още той.

Министерството на правосъдието на САЩ отказа да коментира информацията на WSJ.

Разследващите служители на правосъдното министерство са предприели изчерпателен преглед на обвиненията, че Google злоупотребява с ролята си както на брокер, така и на аукционер на цифрови реклами, за да сключва сделки за сметка на конкурентите.

Разследването може да доведе до съдебно дело това лято, според което рекламните технологии на Google са антиконкурентни, според WSJ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:38 | 13.09.22 г.
fallback