Сайтът за споделяне на видеосъдържание YouTube, който Google, купи през 2006 г. за 1,65 млрд. долара, продължава да е обвит в мъгла за погледите на широката публика по отношение на финансови резултати. Дали YouTube вече успява да носи пари на групата или все още е нерентабилен на фона на множеството споразумения за авторски права и дела за други нарушени такива?
Наскоро сайтът успя да постигне знаков успех в дело за 1 млрд. долара, което беше отхвърлено от щатски съд. Парите искаше да получи Viacom по обвинение, че YouTube е позволил публикуването на материали с неуредени авторски права.
Множеството съдебни спорове до този момент обаче никак не са за подценяване и от години пазарните анализатори се питат дали проектът някога ще успее да генерира солидна печалба. Трябва да се има предвид и че, по информация на TechCrunch, разноските по уреждането само на спечеления спор с Viacom са на стойност 100 млн. долара.
Преди година от Google заявиха, че YouTube може да бъде „много печеливш” в „неособено далечно бъдеще”. Но дали това предсказание е успяло да се сбъдне все още е неясно.
При обявяването на финансовите си резултати за второто тримесечие от компанията отговориха на репортерски въпроси относно сайта по този начин: „Вижте, ние не коментираме YouTube”, пише специализираното издание за маркетинг и медийни новини MediaPost.
„Това, което мога да ви кажа, е, че сме невероятно радостни от неговата траектория (на развитие)...”, допълват от Google.
„Ако трябва да сме честни, теоретично е възможноYouTube действително е печеливш, но Google не иска да разкрива числата, отнасящи се до това подразделение, защото, ако го направи, хвърля твърде голяма светлина върху останалия бизнес на компанията”, коментира анализатор за изданието.
„Но според мен Google много би искал да е способен да каже на анализаторите, че неговия голям, дългосрочен залог за този сайт се е изплатил... И че най-накрая постъпват големите парични потоци, които Уолстрийт очакваше.”
Така че, ако се вземе предвид тази теория, е твърде вероятно да е вярно това, че Google продължава да не изкарва добри пари от YouTube.
В същото време според данни на comScore един от конкурентите в сегмента – сайтът Hulu, чиято аудитория се равнява на по-малко от 20% от тази на YouTube, генерира повече от два пъти гледания на рекламни видеоклипове.
Hulu, който е съвместен проект на NBC Universal, News Corp. и Walt Disney Co., е на първо място в изследването за най-голяма гледаемост на видеорекламите, след него са две рекламни мрежи за видео, а на четвърто място са сайтовете на Microsoft. Следва още една рекламна мрежа и едва след нея са сайтовете на Google (главно YouTube).


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?