Още през тази година рекламите в приложения за смартфони и таблети ще генерират приходи в размер на 2,4 млрд. долара. За 2015 г. пазарният обем на тези реклами ще нарасне го 7,1 млрд. долара, предвиждат в свое проучване анализаторите от Juniper Research.
Според Juniper обаче рекламодателите все още трябва да работят върху качеството на техните реклами, за да получат разумна стойност за парите си.
Пазарният изследовател Шарлот Милър пише: „Мобилната реклама позволява на маркетинга да достигне до потребителите на едно много по-персонално ниво, отколкото при всички други форми на реклама. Ако искат да се възползват от масивното нарастване на използването на приложения, рекламодателите трябва да създадат всеобхватни и забавни светове от усещания, за да привлекат вниманието".
Рекламната форма е в противоречие на тенденцията мобилните потребители все по-често да не желаят да плащат за програми и приложения. И така разработчиците на по-сложни и скъпи за изработване приложения трябва да търсят нови източници на приходи.
Преди няколко седмици проблемът бе засегнат и от IHS. „През 2012 г. ще е все по-трудно за магазини за приложения и разработчици да изискват висока цена за придобиване на продуктите им, защото вече се появи огромно количество свободно съдържание. Вместо това, индустрията на приложенията трябва да се стреми към т. нар. модел Freemium (характерен с това, че се предлага безплатно използване на основните функционалности, а за допълнителна фукнционалност в системата се изисква потребителите да платят определена такса, б. ред) и да монетаризират съдържанието си чрез вътрешни продажби“, коментира анализаторът Джак Кент.
Според проучване на IHS т. нар. In-App са генерирали през 2011 г. приходи в размер на 970 млн. долара, а до 2015 г. ще осигурят продажби за 5,6 млрд. долара.
Ниските цени преобладават преди всичко в App Store на Apple, отчете Canalys през февруари. Там за 100-те най-популярни програми средно се плаща по едва 1,47 долара. В Android Market средната цена за ТОП 100 приложенията е 3,74 долара.
Така анализаторите стигат до извода, че Android приложенията са "твърде скъпи". Изводът на изследването обаче може и да се тълкува по друг начин – че разработчиците могат да потърсят „справедлива“ цена в Android Market за своите приложения, докато в App Store на Apple са принуждавани да продават на изгодни за потребителите цени.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО