IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

От пионер към подражател – новата роля на Apple

Концернът не желае да замени водещите си в индустрията маржове на печалба за увеличаване на пазарния дял

14:29 | 11.09.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Apple Inc., компанията, която бе пионер в ерата на чувствителните на допир мобилни устройства, когато през 2007 г. осъществи дебюта на iPhone, възприема все повече сигнали от конкуренцията си.

При представянето на два нови модела вчера, Apple скъса с миналото си, когато пред публиката излизаше по един iPhone на година. И така - iPhone 5С ще струва от 99 до 199 долара с двугодишен договор и ще се предлага в пет различни цвята. Високият клас iPhone 5S със сензор за пръстови отпечатъци, по-бърз процесор и по-добра камера ще струва между 199 и 399 долара и ще се предлага в три цвята. 

Устройствата подчертават новата реалност в оценявания на 280 млрд. долара пазар на смартфони, след като повечето телефони с връзка с интернет и джаджи споделят до голяма степен едни и същи основни характеристики. Изправен пред нарастващата конкуренция от страна на Samsung Electronics Со и Сие, които предлагат мобилни телефони с различни стилове и цени, главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук последва тренда и разшири следваната досега от компанията му линия.

„Ние преминахме през първата фаза на индустрията", каза Бенедикт Еванс, анализатор за индустрията на мобилните телефони в Enders Analysis. „Оригиналната визия е изградена. Сега сме на пазар, в който Apple се бори за по-равни условия".

Промяната в стратегията на Apple включва и нещо, което може да се нарече по същество „препакетиране на iPhone 5 от миналата година в нов поликарбонатен корпус, който идва в синьо, розово, зелено, жълто и бяло, за да се превърне в iPhone 5C, пише в свой анализ Bloomberg.

Дружеството обаче не ценообразува 5C толкова евтино, колкото конкурентите телефони, след като телефонът ще струва 549 долара и нагоре без двугодишен договор, по данни на сайта на Apple в САЩ. Всичко това показва, че концернът не желае да изтъргува своите водещи в индустрията маржове на печалба за увеличаване на пазарния дял.

Междувременно, след представянето на джаджите, акциите на Apple се обезцениха с 2,3 на сто до 494,64 долара. Една от причините е, че инвеститорите очакваха наистина по-ниска цена за iPhone 5C, за да привлече повече купувачи в развиващи се пазари, като Китай.

„Никой не очакваше тя да бъде толкова висока", каза Брайън Блеър, анализатор от Wedge Partners Corp, който присъства на събитието на Apple. „Те ясно заявиха, че не са готови да отидете надолу по веригата".

Въпреки това Apple повишава обема на потенциалните си клиенти. Концернът заяви, че е сключил договор за разпространение с най-големия оператор на Япония, NTT DoCoMo Inc., както и че за първи път новите устройства ще се появят в Китай незабавно – на първата възможна дата. Компанията е близо до сделка с China Mobile Ltd., най-големият оператор в Китай и в света, твърдят запознати с плановете източници.

Промяната в стратегията за iPhone е истински обрат за Apple, която отдавна бе лидер в сферата на пазара на смартфони. След като съоснователя на Apple Стив Джобс показа iPhone през януари 2007 г. , той преобърна контролирания дотогава от традиционните телефони на Nokia Oyj и устройствата с големи клавиши на BlackBerry Ltd пазар.

След като iPhone спечелили популярност и стана водещо изчислително устройство за потребителите - издигайки акциите на Apple до висоти и превръщайки производителя в най-ценната компания в света, Google Inc. предложи своя Android софтуер на Samsung, HTC Corp. и други производители на мобилни телефони, които скоро започнаха да произвеждат устройства с чувствителни на докосване екрани.

Всяко представяне на  iPhone е от критична важност за Apple, защото смартфоните отговарят за около половината от приходите на компанията. А вчерашното събитие бе и първият важен продуктов дебют, след като iPad mini бе представен през миналата година. При отсъствието на нови джаджи ръстът на Apple отслабва, а през последното тримесечие падна и печалбата.

Apple отговори с новите си iPhone-и, които дебютираха пред изискана публика – членът на Борда на Apple и бивш вицепрезидент Ал Гор, главния изпълнителен директор на Yahoo! Inc. Мариса Майер и съоснователят на Twitter Inc. Джак Дорси.

Новите устройства ще се появят в магазините на 20-и септември. iPhone 5S ще бъде в бяло, черно и златисто и със 64-битов чип, който според компанията ще накара апарата да работи два пъти по-бързо, отколкото iPhone 5. Телефонът също така ще има Touch ID – сензорна технология за пръстови отпечатъци, която се намира на Home бутона на телефона. Тя може да се използва, за да се отключи телефонът и да потвърди покупки от iTunes и App Store на Apple. Без договор 5S струва между 649 и 849 долара, според онлайн магазина на Apple.

„Високите цени извън тези с договор показват, че Apple все още залага на това клиентите да плащат повече за iPhone“, казва Сара Ротман Епс, анализатор от Forrester Research. „Те няма да се опитват да се конкурират за дъното на пазара", каза тя, добавяйки, че Apple продължава да поддържа стратегията си за привлекателна за "заможните маси" марка.

Още за представянето на смартфона вижте във видеото! 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:55 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 1
deant
преди 10 години
Евтина маркетингова стратегия, копирана от близкото минало на Интел АМД, които се надпреварваха на пазара да пусната чипове с няколко херца повече, само за да се купуват повече. Същото е и това - "пуснахме първата 64 битова платформа за телефон, супер бърза!!" - това с упоритото криене колко РАМ има е супер смешно, защото почти всеки що годе грамотен човек, знае кое е основното предимство на 64 бит-а срещу 32.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още