fallback

Корпоративното бъдеще на виртуалната реалност

По-добрата бизнес стратегия на виртуалната реалност е пренасочване към компаниите и бизнес професионалистите от към геймърите

09:45 | 06.08.16 г.

Виртуалната реалност и подобните на нея технологии са в окото на иновативната буря в Силициевата долина в момента. Преди си представяхме вманиачените геймъри да потъват в света на виртуалната реалност, убивайки виртуални извънземни. Това вече се случва, коментира Bloomberg Gadfly.

По-добрата бизнес стратегия в дългосрочен план обаче е по-скоро пренасочване към компаниите и бизнес професионалистите.

Компаниите са таргет групата на Microsoft и проекта му HoloLens - очила, които смесват виртуални образи (теренът на Марс, например, или отзивчив електроинженер) с реалния свят. Този вид виртуална реалност често се нарича „добавена реалност“ и може да се види изцяло в Pokemon Go.

Потенциалът за забавления и игри на HoloLens е огромен. Когато Microsoft за пръв път показа устройството преди 18 месеца, компанията позволи и изпробване на версия с добавена реалност чрез видео играта Minecraft.

Microsoft обаче таргетира най-вече бизнеси с HoloLens. Компанията обяви тази седмица по-широк достъп до HoloLens за всички американски и канадски бизнеси. Microsoft подчерта още как архитектите пробват HoloLens за създаването на дизайни и как студенти по медицина получават по-задълбочени уроци по анатомия чрез добавената реалност.

Компанията подчерта, че бизнес професионалистите могат да използват HoloLens, за да влязат във виртуалните частни мрежи на компаниите си.

Google също спря разпространението на осмиваното си устройство Google Glass, за да прекрои технологията за медицински лица и други бизнеси. Magic Leap – мистериозен и популярен стартъп, подкрепян от Google, наскоро представи уеб видео на технологията си, която показва имейл съобщения и графики в тестове за осигуряване на качеството в офис. Никой не знае какво всъщност е Magic Leap, но може да се каже, че ще служи на работа.

Корпоративният подход е напълно логичен. Бизнесите харчат средно по 2 трлн. долара годишно за технологии, което ги прави привлекателна марктингова цел за всяка компания в сектора. Устройствата с виртуална реалност от високия клас като HoloLens може да струват поне по 3 хил. долара. Oculus Rift на Facebook струва 600 долара, без обаче да се смята високотехнологичният лаптоп за 1 500 долара, който да го захранва.

Компаниите вече залагат големи бюджети за виртуална реалност. От другата година те ще купуват повече устройства с виртуална реалност в средния ценови клас отколкото потребителите

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:12 | 09.09.22 г.
fallback