fallback

Без партньор на хоризонта Twitter трябва да взима важни решения самостоятелно

Може би ще се наложи компанията да съкрати служители и да направи пълно преструктуриране

09:15 | 22.10.16 г. 2

Очевидната липса на интерес към придобиването на Twitter може да принуди компанията, която стои зад едноименната социална мрежа, да помисли за нещо, смятано за кошмар за амбициозните технологични компании: основно преструктуриране и съкращаването на около 4 хил. служители, пише в свой анализ Ройтерс.

Популярната микроблогинг платформа инвестира агресивно в продуктово развитие и маркетинг през последните години, позволявайки си да отчита загуби, стига да успява да привлече нови потребители. Този растеж обаче е в застой през тази година, след като социалната мрежа премина границата от 300 млн. активни потребители. Това е по-малко от една пета от потребителите на Facebook и доста под тези на Instagram.

По-рано този месец Twitter нае банкери, които да проучат възможностите за продажба. Технологични и медийни компании, включително Salesforce.com, Walt Disney и Google, насочиха погледи към компанията, но в крайна сметка се отказаха от придобиването.

Прекратеният процес по продажбата и стратегията на фирмата като независима компания ще бъдат отново във фокуса на вниманието, когато Twitter отчете финансовите си резултати на 27 октомври. Компанията отказва да коментира.

"Ще бъдат нужни няколко смели хода“, коментира Дейвид Хсу, професор по мениджмънт в Wharton School към Университета на Пенсилвания. Той предполага, че съкращаването на служители може да е една от възможностите.

Според анализатора на SunTrust Робърт Пек Twitter може да съкрати около 10% от своята работна ръка и да спестява по около 100 млн. долара на година. И все пак големите съкращения могат да навредят на имиджа на компанията в Сан Франциско, където конкуренцията за инженерни таланти е ожесточена.

Големи разходи

Компанията може първо да разгледа възможностите за свиване на продажбите и маркетинга – област, в която тя инвестира два пъти повече, отколкото нейните конкуренти.

По думите на Пек заради застоя на броя нови потребители Twitter вероятно ще трябва да намали излишните разходи. Същевременно структурата на нейните разходи е създадена така, че да може да изгради много по-голяма база от потребители.

През първите шест месеца на тази година разходите на Twitter за маркетинг и продажби достигнаха 472 млн. долара, или около 40% от нейните приходи. За сравнение, разходите на Yahoo в тази област са около 19% от приходите, тези на Facebook – около 15%, а тези на Alphabet – 12%, сочат данни на Ройтерс, изведени от отчетите на компаниите.

Освен това Twitter пропорционално харчи повече от другите за проучвания и развитие. През първата половина на 2016 г. сумата, която микроблогинг платформата е платила за това, възлиза на 334 млн. долара, или 28% от приходите, в сравнение с 24% на Facebook, 23% на Yahoo и 16% на Alphabet, посочва се в анализ на Ройтерс.

Twitter може да намали разходите си чрез съкращаване на продукти и насочване на част от инженерните позиции към места в чужбина, където разходите са по-малки, твърдят анализатори.

Инвеститорите активисти

Ако не съкрати разходите си, инвеститорите активисти, които през последните години агресивно настояват американските компании да имат по-добро управление на паричните средства, да правят промени в ръководството и да създават нови стратегии, могат да видят в Twitter привлекателна мишена.

"Карл Айкън – Twitter се нуждае от теб“, коментира Джон Хемптън от Bronte Capital.

От своя страна корпорациите често се съпротивляват на подобни кампании, а в някои случаи се стига до войни в бордовете на директорите, където инвеститорите се опитват да заменят част от членовете със свои кандидати.

В редки случаи фирмите канят приятелски настроени инвеститори активисти. Twitter също може да потърси външен стратегически инвеститор, който да помогне.Намирането на правилната компания, която да инвестира в Twitter без това да изглежда като отчаян ход, обаче може да бъде трудно, твърдят експерти.

Каквото и да направи Twitter, трябва да го направи бързо. Някога изключително успешните компании Zynga и Groupon са ясно доказателство за това колко бързо интернет звездите могат да угаснат.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:20 | 09.09.22 г.
fallback