fallback

Растежът на рекламните разходи ще се забави значително през 2017 г.

Политическата и икономическата нестабилност ще повлияят значително на решенията на компаниите за реклама

18:28 | 05.12.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ръстът на разходите за реклама на компаниите е изправен пред значително забавяне през 2017 г. заради икономическата и политическа несигурност, сочи най-новата прогноза на агенция Magna Globa, собственост на Interpublic Group of Cos.

Световният рекламен бизнес ще се сблъска забавяне на растежа на разходите, като той ще достигне 3,6% през следващата година, а това е под 5,7% растеж, прогнозиран за 2016 г., когато се очаква рекламните разходи да достигнат 493 млрд. долара, посочва Magna, цитирана от Wall Street Journal.

Прогнозата за 2017 г. е по-добра в сравнение с тази от юни, когато компанията обяви, че очаква ръстът да е 3,1%.

Рекламните продажби в САЩ ще се сблъскат със забавяне, като растежът им през 2017 г. се очаква да е 1,7%, в сравнение с 6,9% през 2016 г. според последната прогноза, която включва влиянието на политическите и олимпийските кампании.

Върху рекламните разходи натежават няколко фактора, включително по-малкото възможности за рекламиране на големи събития като изборите и Олимпийските игри, както и несигурността около победата на Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ и решението на Великобритания да напусне Европейския съюз.

"Ако обърнете внимание на реакцията на фондовия пазар и индекса на потребителското доверие след избора на Тръмп, всичко изглежда ОК [в САЩ] досега, но е твърде рано да се каже“, коментира Винсент Летанг, изпълнителен вицепрезидент на Magna.

В световен мащаб това е „най-слабият темп на растеж от 15 години, като се изключи голямата рецесия през 2008-2009 г.“, посочва в прогнозата си Magna.

"Силният растеж на разходите за дигитална реклама, особено в социалните мрежи и търсачките, е лъч светлина и обяснява защо Magna направи нова прогноза след тази за юни", посочва още Летанг.

Според Magna разходите за дигитална реклама са на път да надминат тези при традиционната телевизия през 2017 г., до голяма степен благодарение на скока в мобилната реклама. До 2021 г. мобилната реклама ще достигне 215 млрд. долара, или 72% от общите бюджети за дигитална реклама, твърди Magna.

“Един от факторите, насърчаващи преминаването към мобилния дигитален пазар е стагнацията в импресиите, генерирани през настолни компютри заради софтуер за блокиране на реклами, като същевременно тези програми не са особено ефективни при мобилното сърфиране“, пише Magna.

Тази година ще е първата, в която няма да има растеж на продажбите на декстоп реклама, които се очаква да се свият през 2017 г. и след това „да продължат перманентно да намаляват“, допълва компанията.

Анализаторът на Pivotal Research Браян Уейзър също не гледа особено оптимистично на световния пазар на реклама през 2017 г. Той ревизира прогнозата си за 2% растеж за следващата година. Предишната му прогноза беше за 2,8%.

Морис Леви, главен изпълнителен директор на Publicis Groupe, наскоро заяви, че очаква да има забавяне през първото тримесечие, след като рекламодателите „ще изчакат и ще следят“ накъде ще поемат политиките на Тръмп.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:32 | 12.09.22 г.
fallback