fallback

Следващата голяма цел на Apple - разширената реалност

Най-голямата слабост на Тим Кук в света на технологиите може да донесе нов удар за компанията от Купертино

09:07 | 21.03.17 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Тим Кук говори много за технологии, откакто стана главен изпълнителен директор на Apple през 2011 г. Безпилотни коли. Изкуствен интелект. Телевизионен стрийминг. Но няма друга технология, която наистина да вълнува Кук така, както разширената реалност (AR), пише Bloomberg в свой анализ.

Кук сравни потенциала на разширената реалност да промени правилата на играта с този на смартфоните. През миналата година той заяви, че в някакъв момент "всички ние ежедневно ще използваме разширена реалност, почти като яденето три пъти на ден. Тя ще се превърне в такава част от нас“.

Инвеститорите, които нямат търпение да видят следващия пробив на Apple, ще бъдат щастливи да знаят, че Кук е изключително сериозен по отношение на разширената реалност. Хора, които са запознати с плановете на компанията, твърдят, че Apple има амбицията да отведе тази технология до масовите потребители – усилие, което Кук и екипът му смятат за най-добрия начин компанията да доминира при следващото поколение джаджи и да накара хората да бъдат част от нейната екосистема.

Apple изгради екип, обединяващ силите на нейните ветерани в хардуера и софтуера, с тези на талантливи външни експерти, твърдят източници, пожелали анонимност, защото нямат право да обсъждат вътрешната стратегия на компанията.

Водена от бивш директор на Dolby Laboratories, групата включва инженери, които са работили по очилата за виртуална реалност Oculus и HoloLens, продавани от Facebook и Microsoft, както и експерти по дигитални ефекти от Холивуд. Освен това Apple придоби няколко малки компании с познания в сферата на хардуера за разширена реалност, 3D игрите и софтуера за виртуална реалност.

Apple работи по няколко продукта с разширена реалност, включително дигитални очила, които могат да се свързват безжично с iPhone и да обменят съдържание с него – филми, карти и друга информация. Въпреки че едва ли ще видим очилата скоро, функции, свързани с разширената реалност, могат да се появят и в iPhone по-рано.

Apple отказва да коментира въпроса.

Впрочем сега наистина е добър момент Apple да се насочи към разширената реалност. Световният пазар на продукти за AR ще нарасне с 80% до 165 млрд. долара до 2024 г. според Global Market Insights. Но Apple няма избор, твърди Джин Мънстър, основател и партньор на Loup Ventures. През годините, твърди Мънстър, устройствата за разширена реалност ще заменят iPhone. “Това е нещо, което трябва да направят, за да продължат да растат“, посочва той, допълвайки, че тази стратегия ще помогне на американската компания да се защити от промяната в начина, по който хората ползват хардуер.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:24 | 13.09.22 г.
fallback