fallback

Защо Samsung ще ликува, ако новият iPhone стане хит

Южнокорейската компания ще се възползва максимално от смартфона, а това ще даде нов тласък на бизнеса ѝ

14:54 | 11.09.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Когато Apple представи следващия си ключов iPhone на 12 септември, един от нейните основни конкуренти вероятно ще се радва заедно с лоялните фенове на компанията, пише в свой анализ Quartz.

Според доклад на тайванската KGI Securities Apple разчита на Samsung за доставката на OLED екрани, които се очаква да направи по-ефективен новия iPhone. Това означава, че ако устройството стане хит, главният конкурент на компанията ще се радва на добри приходи.

Докладът допълва, че зависимостта на Apple от Samsung си има висока цена – всеки отделен дисплей ще струва между 120 и 130 долара за бройка според KGI. За сравнение LCD екраните на сериите iPhone 7 и 6 са доста по-евтини. Дисплеят на iPhone 6 Plus струваше 52,5 долара през септември 2015 г. според данни на базираната в Лондон компания за проучвания IHS Markit. Високата цена на екрана, който обичайно е най-скъпият компонент от смартфона, вероятно е една от причините да се очаква новото устройство на Apple да струва близо 1000 долара. Apple и Samsung не са открити веднага за коментар от Quartz.

Достъпът до повече доставчици на OLED екрни ще даде на Apple по-голяма власт при договарянето със Samsung, а вероятно ще помогне и за намаляване на цената, плащана на бройка.

Но в момента Samsung е единствената компания, която може да произвежда висококачествени OLED екрани в обем, от какъвто се нуждае Apple. В момента компанията контролира около 89% от общия пазар на OLED дисплеи за смартфони според данни на южнокорейската UBI Research. До 2020 г. дори и други играчи да увеличат дяловете си и общият пазар да нарасне, се очаква на Samsung да се пада дял от 72%.

Конкурентните производители на компоненти се насочват бавно към технологията, необходима за производство на OLED дисплеи за телефони в големи обеми. Твърди се, че LG води преговори с Apple за производството и продажбата на OLED екрани за компанията, но в момента не разполага с необходимите машини и няма да бъде готова с това до 2019 г., посочват анализатори пред Bloomberg.

Japan Display извършва повече от половината от поръчките на LCD екрани за Apple, но също няма да се справи с масовото производство на OLED екрани до 2019 г. В момента тя преживява голямо преструктуриране, за да се подготви за тази промяна.

Sharp, която Foxconn придоби през 2016 г. преди всичко заради нейното подразделение за дисплеи, едва наскоро започна да се насочва към OLED технологиите според Джери Кан, анализатор в IHS Markit.

“Ще са нужни няколко години докато конкурентите на Samsung я настигнат и преодолеят предизвикателствата, с които се сблъскват с множеството материали и компоненти“, допълва той.

Наблюдателите на индустрията за смартфони отдавна очакват преминаването от LCD към OLED екрани.

Samsung пък ще се възползва максимално от своята доминираща позиция. Анализатори очакват печалбата на компанията да идва все повече не от смартфоните, а от компоненти като екрани и чипове за памет.

Инвеститорите в Samsung Electronics отдавна смятат това за достатъчно добра причина, че да инвестират в компанията. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:38 | 13.09.22 г.
fallback