fallback

Новите тенденции в ученето

Изкуственият интелект и геймификацията излизат на преден план

11:26 | 24.04.18 г. 1

Непрестанното учене и обучение на екипите стои в центъра на развитието на всяка компания, ето защо софтуерната компания SAP е направила специално проучване, показващо топ тенденциите в тази сфера, които бизнесът трябва да има предвид.

Не трябва да подценяваме новите инструменти за учене, защото те са бъдещето към растежа на компаниите и индустриите, заяви по време на събитието SAP Ariba Live Риз Кан, ръководител продажби на решения в SAP Education.

Ето и кои са основните тенденции в ученето, които SAP извежда на преден план в момента.

Социално учене

Теорията за социалното учене е свързана с това, че хората учат изключително бързо и много добре едни от други, чрез различни модели, имитация и наблюдение. Проучването на SAP показва, че 98% от анкетираните твърдят, че искат да споделят добрите практики, които знаят.

Реалността обаче е друга. Едва 56% от фирмите имат подобни вътрешни системи за подкрепа на подобни идеи и споделяне на подобни полезни съвети и информация. Социалното учене може да се случва както само вътре в компанията, така и извън нея. При втория сценарий обаче добавената стойност е не само за самата организация, но може да донесе стойност и на цялата индустрия.

Геймификация

Най-просто казано геймификацията е свързана с учене чрез игри. По думите на Кан тази индустрия бележи бум през последните няколко години, като до 2020 г. ще достигне 11 млрд. долара. Тя е особено важна, тъй като в момента младото поколение на т.нар. millenials заема голяма част от работните места. 79% от анкетираните от SAP твърдят, че игрите ги правят по-продуктивни. “Игрите в никакъв случай не бива да бъдат подценявани, защото те са един от най-силните ни инструменти за учене”, категоричен е Кан.

Добавена реалност

Макар тази технология все още да не е навлязла дълбоко в индустриите, за нейния потенциал се говори все повече. Тя е свързана дори с ученето, тъй като може да предложи алтернативни начини на обучение, залагащи на визуални елементи. Така например могат да бъдат създадени специални роботи, които се занимават с пакетиране на стоки, а посредством специални очила за добавена реалност служителят може да вижда какви изчисления извършва роботът, докато опакова продукта, посочи Кан. По думите му този подход е работещ и ще има огромен успех, тъй като хората са визуални същества и възприемайки така информацията, ще учат много по-бързо и по-лесно.

Мобилни решения

Мобилните решения не просто са се превърнали в част от ежедневието ни, но продължават да набират сили на пазара. Дневно хората гледат по 300 млн. часа видео през мобилни устройства, коментира Кан. По думите му всяко евро, инвестирано в мобилни решения за учене, се връща като 30 евро под формата на продуктивност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:27 | 13.09.22 г.
fallback