Шепа глобални технологични компании могат да твърдят, че 1 млрд. души използват техните продукти. Но Uber иска да се присъедини към тази престижна група корпорации, пише Financial Times.
Главният изпълнителен директор Дара Косровшахи заяви тази седмица, че компанията има за цел да достигне 1 млрд. активни пътници, шофьори и клиенти на услугата ѝ за доставка на храни, спрямо около 100 млн. днес.
Преди две години компанията имаше едва 40 млн. пътници, използващи нейните услуги. Но сега Uber се подготвя за голямо първично публично предлагане през следващата година, а Дара Косровшахи показва амбициите си за бъдещето, където компанията ще бъде посредник за всичко - от споделени пътувания и електрически велосипеди до обществени автобуси и метро.
Новината, че иска Uber да достигне до 100 млн. потребители, беше обявена лично от Косровшахи в рамките на събитие на Financial Times в Лондон тази седмица.
Постигането на тази цел ще постави Uber редом до играчи като Google, Facebook и Tencent. За разлика от тези компании обаче, нейният бизнес модел разчита основно на таксуването на потребителите, но компанията продължава да губи милиарди всяка година.
Повече от непечеливо приложение за споделено пътуване
Банкерите вярват, че оценката на IPO-то на Uber може да надмине 100 млрд. долара, доста над оценката от 76 млрд. долара при последния ѝ кръг на финансиране.
Дългоочакваното листване на Uber може да е най-голямото за това поколение технологични компании, чиито частни оценки нараснаха до десетки милиарди долари благодарение на привидно безкрайния поток от капитали от богати инвеститори.
Конкурентите на Uber - Lyft и Didi Chuxing, както и други американски играчи като Airbnb, Pinterest и Palantir, се твърди, че обмислят да станат публични през следващата година или две.
За Uber и Косровшахи ключовата задача преди първичното публично предлагане е да покажат, че компанията може да бъде повече от просто един непечеливш доставчик на услуга за споделено пътуване. В рамките на десетилетието, в което съществува, Uber е похарчила милиарди долари рисков капитал за изграждането на бизнес за резервации на коли в над 600 града по целия свят.
За 2017 г. обаче компанията отчете 4,5 млрд. долара нетна загуба, а основният ѝ бизнес все още е “години назад” от печалбата, коментира Косровшахи на събитието.
“Amazon на транспорта”
Но стремежите на Uber, които са ключова част от опитите ѝ да привлече инвеститорите, излизат отвъд превозите.
Косровшахи описва тази стратегия като превръщането в “Amazon на транспорта”, с което подчерта потенциала на платформата на Uber.
“Ако има една голяма цел за Uber, тя е да замени собствеността върху колите”, допълни той.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева