fallback

Apple се сблъсква с "неформален бойкот" от китайските потребители

Ако реалността е такава, то тя оправдава слабата прогноза на компанията

16:34 | 08.01.19 г. 1

Китайските потребители може би се насочват към „неформален бойкот“ на американските продукти, което засяга и продажбите на iPhone на Apple, твърдят анализатори на Bank of America Merrill Lynch, цитирани от Bloomberg.

Ако това е така, то обяснява предупреждението на американския технологичен гигант от миналата седмица, че приходите му от втората по големина икономика в света са засегнати негативно, въпреки че китайските му конкуренти се радват на стабилни продажби.

„Според проучване, проведено от наши колеги, потребителите в Китай и Индия показват по-слаб интерес към купуването на нов iPhone и по-голям интерес към Xiaomi и Samsung”, посочват икономистите Итън Харис и Адития Бейв от Bank of America Merrill Lynch. „Продажбите на Apple може да страдат и от директното свиване на китайското търсене на американски продукти“.

Икономистите отбелязват, че има няколко специфични за индустрията фактори и конкурентни причини, които стоят зад по-лошата прогноза на Apple, което може да понижи нейната стойност като индикатор за състоянието на китайската икономика. И все пак ключовите позиции на Apple и все по-сериозните спорове за технологиите в рамките на търговската война може да превърнат американската компания в жертва.

„Тази слабост показва многото начини, по които търговската война между САЩ и Китай може да засегне и САЩ“, пишат анализаторите, посочвайки три ключови фактора за това.

На първо място опасенията от търговската война вече доведоха до разпродажби на американските пазари, а притесненията за китайската икономика стават все по-големи.

Търговската война също така може да отслаби юана, което ще направи редица американски продукти по-малко конкурентни. На трето място неформалното бойкотиране на американски продукти увеличава търговския дефицит между САЩ и Китай.

Анализаторите очакват, че търговската война може да има по-сериозен негативен ефект върху американската икономика, отколкото върху китайската, до пролетта. Това е така, защото всички допълнителни мита могат да се усетят по-директно от американските потребители, а Китай има по-голяма възможност да подкрепи икономиката си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:49 | 10.09.22 г.
fallback