fallback

Кризата с Galaxy Fold, или как Samsung трябва да се поучи от Apple

Да развълнуваш потребителите с нови технологии е интересно, но не е достатъчно

12:51 | 23.04.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Samsung Electronics прави наистина добри телефони. Сериозно, когато не експлодират или не се разпадат, или екранът им стане черен, името Samsung е символ на стабилни устройства, на които може да се разчита - с добър хардуер и софтуер, пише в свой коментар за Bloomberg Тим Кълпан.

Ето защо решението за отлагане на пазарния дебют на огъващия се смартфон Galaxy Fold показва, че тези проблеми може да са по-сериозни, отколкото ни се струват, допълва той.

Fold нямаше да бъде голям източник на приходи или печалба. Беше по-скоро шанс за показване какво може да напрви южнокорейската компания. В крайна сметка обаче Samsung просто доказа, че не може да прави огъващи се телефони, категоричен е е Кълпан.

Лошото продуктово изпълнение дойде по-малко от две години след появата на експлодиращия Galaxy Note 7 - устройство, което имаше рядката чест да бъде забранено от авиокомпаниите по целия свят. Както се прогнозираше, потребителите простиха на Samsung и бяха готови да използват отново нейни продукти след тези проблеми.

Samsung не просто може да мине без тази травма, но и не си заслужава капиталовия риск. Още един продуктов провал може да ѝ струва скъпо, а както писа миналата седмица Алекс Уеб, може да засегне апетита на потребителите към огъващите се смартфони като цяло. Освен това компанията печели от други неща.

Да не забравяме, че Samsung е световен лидер на пазара на ключови компоненти, използвани в електрониката - дисплеи и чипове за памет. Със сигурност това са циклични и нестабилни бизнеси, но доброто представяне на Samsung ѝ позволи да продължи да печели от тях, когато по-малките конкуренти започнаха да губят.

Бизнесът с чипове например донесе 76% от оперативната печалба миналата година, въпреки че генерира 32% от приходите. Смартфоните, от своя страна, донесоха под 18% оперативна печалба и 36% от приходите. Тази вътрешна верига на доставките е добър пример за конкурентно предимство, каквото не притежава никоя друга компания в света. За да спечели от това, Samsung трябва да се фокусира върху доброто производство на качествени продукти, вместо да се опитва да е първа в нетествани технологии.

Дългогодишният ѝ конкурент Apple е добър пример за тази стратегия. Той ряко залага на нови технологии. Компанията беше тази, която изчака другите да имплементират OLED дисплеи, лицево разпознаване и 4G. Когато в крайна сметка реши да ползва всичко това, го направи по най-добрия начин.

На фона на случващото се на пазара на смартфони, е изкушаващо да се опиташ да надскочиш границите и да направиш нещо вълнуващо. Но повечето потребители искат продукт, който работи, коментира още Кълпан.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:49 | 13.09.22 г.
fallback