fallback

Защо Google придоби Fitbit?

Технологичният гигант може би има нови амбиции в сферата на носимите устройства

09:24 | 10.11.19 г.

Безспорно една от най-интересните сделки в технологичния свят напоследък беше придобиването на Fitbit от Google за 2,1 млрд. долара. На първо място, защото подсказа, че Google не иска да изостава от другите технологични гиганти и иска да навлезе сериозно в сегмента с носими устройства.

Какво означава това за Alphabet, компанията майка на Google? Оказва се, много неща.

На първо място е алтернатива - възможност да получи нов източник на приходи. Ползвайки ноу-хау, експерти и технологии от Fitbit, тя ще може да заложи на собствена линия часовници, дело на хора, които са вече утвърдени в сектора.

С този ход Google иска да поправи част от грешките си, включително тези, свързани с операционната система Wear OS, която не успя да постигне особен успех на пазара на умни часовници, който е доминиран от големи конкуренти като Samsung Electronics и Apple. Fitbit, от своя страна, трудно се конкурираше с гиганти, които обвързват новите си умни носими устройства със смартфоните си, предлагайки повече възможности.

От години Google удря на камък със софтуера за този тип устройства, а пазарът вече показа, че интерес у потребителите определено има. След като създаде уважавана и харесвана марка смартфони в лицето на Pixel, Google може да последва стъпките на своите конкуренти и да предложи Pixel Watch. През всички тези години, в които другите се фокусираха върху това да предложат по-добър хардуер на потребителите, Google зае малко по-задна позиция, оставайки в сянка, тъй като предпочете да се погрижи за софтуера и да има собствена операционна система. Когато това не проработи, дойде моментът за действие в обратната посока. Fitbit определено може да помогне в тази посока след нелошата си хардуерна история.

Да не забравяме и нещо важно. Основното предимство, което носимите устройства носят на компаниите, не е престижът да имат и това в портфолиото си, а фактът, че събират данни. При това огромни обеми от данни.

Може би си мислите, че Google знае всичко за нас, но тя по-скоро познава онлайн навиците и вкусовете ни. Част от офлайн животът ѝ ни убягва. Събирайки данни през умните часовници, тя ще научи много за живота ни отвъд мрежата - за физическото ни състояние, какво и как спортуваме, ще получи данни за съня ни. Благодарение на изключително добре разработените алгоритми Google може да получи още по-подробна информация за самите нас.

От последните данни преди придобиването стана ясно, че Fitbit има 28 млн. активни потребители, за които знае какво ядат, спортуват ли, по колко крачки правят на ден, и т.н., и т.н. Сега всичко това преминава в ръцете на гиганта от Силициевата долина, правейки го още по-могъщ, а може би и по-знаещ, стига да изиграе добре всичките си ходове.

За Google това определено е една смислена инвестиция в бъдещето на бизнеса ѝ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:06 | 12.09.22 г.
fallback