fallback

Новата премиера на Apple, или как Тим Кук отново ще говори пред празна зала

Този път технологичният гигант може да не представи новите си модели iPhone

19:09 | 11.09.20 г.

Apple ще проведе годишното си представяне на нови продукти и ъпдейти следващата седмиа, но премиерите ще изглеждат различно тази година, пише CNBC.

Във вторник Apple ще покаже чрез стрийминг представянето на продуктите си от своята централа Apple Park в Калифорния, но ако е като конференцията за разработчици на Apple, която се проведе през юни, то голяма част от презентацията ще бъде записана предварително. Главният изпълнителен директор Тим Кук ще се изправи пред празна зала. Гости няма да бъдат поканени в кампуса на Apple, за да гледат на живо премиерата. Причината е ясна – коронавирусната пандемия.

Тази есен ще е голям тест за Apple, която използва годишните си продуктови премиери, за да създава еуфория около новите си устройства преди ключовото празнично тримесечие.

В последните десетилетия изпипаните презентации на Apple се превърнаха в нещо култово. Милиони по света гледат събитието онлайн, водещите на вечерни предавания правят скечове, шегувайки се с начина, по който говорят Кук и част от другите директори. Известни личности и лидери на компании пък посещават събитието на място в кампуса.

Става дума за заредени с енергия шоута, които правят представянето на скъпи нови устройства забавно. Миналата година близо 2 млн. души гледаха поне част от представянето на iPhone 11 в YouTube.

Част от тази енергия ще бъде загубена при преминаването към виртуално събитие – като публиката на живо, която липсваше и от стрийминга на юнското събитие на Apple. Но технологичният гигант може да се увери, че предварително записаните видеа са перфектни, продуктите готови за доставка, а потребителите все пак ще могат да гледат презентацията онлайн.

Следващата седмица ще е тест и за най-новия старши вицепрезидент на Apple. През август компанията обяви, че Фил Шилер, нейният маркетинг ръководител и един от най-влиятелните ѝ директори, ще се оттегли и ще стане съветник, въпреки че в момента той все още присъства на страницата с лидерите на Apple.

Сега Грег Йосвиак е старши вицепрезидент за маркетинга и макар да е ветеран в компанията със своите 20 години стаж в нея, той не е толкова популярен сред потребителите.

Apple може да не представи нови модели iPhone

Премиерата може да не включва нови модели смартфони от Apple. Компанията може да избере да запази представянето на 5G iPhone за по-късно събитие.

Apple не разкрива какво можем да очакваме от премиерата, но анализатори и информация от Bloomberg предполагат, че фокусът ще е върху нови модели Apple Watch и iPad. Поканата за събитието е с текст „Time Flies” (Времето лети – бел. ред.), очевидна препратка към часовника.

„Въпреки че в исторически план Apple обявява новите модели iPhone по това време на годината, очакванията този път са за забавяне на премиерите на iPhone и събитието да се съсредоточи върху iPad и Apple Watch”, твърди анализаторът на JPMorgan Самик Чатърджи.

Ако проведе събитието за iPhone отделно и по-късно, Apple ще се отклони от обичайната си стратегия. От 2012 г. тя представя новите си телефони през септември. Имало е случаи, в които устройствата не са били пускани в продажба веднага след премиерата. През 2017 г. iPhone X, който беше с нов дизайн и се предлагаше на значително по-висока цена, се появи в търговската мрежа чак в началото на ноември. Тогава се говореше, че новият дизайн е труден за производство и има проблеми със запасите. В миналото Apple е провеждала събития и през октомври, за да пусне продукти, които не е успяла да покрие през септември.

Но събитие без iPhone ще бъде пълна изненада.

Производството на електроника беше силно засегнато от пандемията, а повечето служители на Apple работят от домовете си от март насам. Ограниченията за международни пътувания направиха пътуванията до Китай за справяне с проблемите във фабриките много по-трудни.

През юли главният финансов директор Лука Маестри каза на анализатори, че компанията очаква iPhone да бъде наличен през октомври, а вероятно и по-късно.

Същевременно iPhone става не толкова важен за Apple. През последното тримесечие, завършило през юли, само 44% от приходите на компанията дойдоха от iPhone. Година по-рано делът беше 48%, а през 2015 г. през същото тримесечие той достигна впечатляващите 64%.

Но продажбите на iPad скочиха с 31% през тримесечието до юни – значително повече от очакваното, но причината за това е пандемията.

Apple Watch пък е основна част от бизнеса на Apple с носими устройства – едно от най-бързо развиващите се звена на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:28 | 13.09.22 г.
fallback