fallback

Apple TV+ преживява първия си голям тест

Apple спира да дава едногодишни безплатни тестови периоди за видео стрийминг услугата си

12:20 | 28.06.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Видео стрийминг услугата на Apple се изправя пред най-големия си тест до този момент.

Apple TV+ струва 4,99 долара на месец. Освен това е свързана с други услуги на компанията като Music и iCloud в пакети, наречени Apple One, започващи от 14,95 долара месечно. Но много от абонатите не си плащат, пише CNBC.

Apple подари голям брой абонаменти за Apple TV+, за да даде летящ старт на платформата. От септември 2019 г. всеки, който купуваше продукт на Apple – iPhone, iPad, Mac, Apple TV или Apple Watch – получаваше година безплатен Apple TV+ абонамент. По време на пандемията Apple удължи офертата два пъти за хората, чиито пробни периоди изтичаха.

По-голямата част от абонатите на Apple TV+ все още ползват промоционалните предложения – 62% достъпват услугата чрез такава оферта, сочат данни на Moffatt Nathanson, публикувани през януари. Apple не разкрива колко абонати има услугата, но твърди, че е продала стотици милиони бройки iPhone и други устройства от края на 2019 г.

Сега безплатният период за абонатите на Apple TV+ намалява.

От 1 юли хората, които купуват продукти на Apple, ще получават само по 3 безплатни месеца Apple TV+, вместо година, а хората, които вече са тествали услугата без пари, не могат да го направят отново. Освен това през юли първите абонати, които активираха промоционалното предложение, ще започнат да бъдат таксувани автоматично за услугата, след като достигнат близо 21 месеца безплатен период.

Това е огромен тест за Apple.

Дали милионите потребители, които в момента са в края на безплатния си тест, ще се абонират за 5 долара на месец или за някой от пакетите на компанията, защото не могат без сериалите на Apple? Или пък ще се откажат?

Други могат просто да забравят, че са били в тестове период, и да не забележат веднага, че са таксувани.

Намаляването на зависимостта на Apple от безплатното ползване на Apple TV+ е „критичен момент“ за услугата, твърди анализаторът от Parks Associates Стив Кейсън, който следи стрийминг индустрията.

По-малко сериали и филми от конкурентите

Apple TV+ винаги е имала по-малко часове филми и сериали в сравнение с други стрийминг услуги, което може да е причината защо дебютира при ниска цена, спрямо 8 долара месечно за Disney+ и 8,99 долара на месец за стандартния план за Netflix в САЩ.

Когато Apple TV+ се появи през ноември 2019 г., тя имаше девет оригинални продукции. Сега има 87 оригинални сериала, филма и документални продукции. Това обаче никак не е близо до предлаганото от конкурентите.

Hulu например има хиляди сериали според данни на Reelgood. Много от тези сериали вече имат големи бази от фенове, защото се излъчват по телевизията. Netflix и Amazon Prime Video имат по над 1000 лицензирани и оригинални сериала, които абонатите им да гледат.

Apple не е лицензирала никакви неексклузивни продукции за услугата си. Вместо това предлага само такива, които подкрепя финансово. Тя не харчи пари за придобиването на медийни компании, за да запълни каталога си, за разлика от Amazon, която наскоро купи MGM Studios.

Повечето от сериалите на Apple включват големи звезди и продуценти, като Опра и Стивън Спилбърг. Въпреки това талантът не е ексклузивно свързан с компанията. Най-голямото интервю на Опра през последните месеци – с принц Хари и Мегън Маркъл беше излъчено по CBS. Наскоро Спилбърг пък сключи сделка с Netflix.

Стрийминг рейтингът е особено секретен, а Apple никога не е разкривала колко зрители има даден сериал.

Когато директори на компанията са попитани за успеха на съдържанието на компанията, те посочват номинациите за награди. В прессъобщение от миналата седмица Apple заяви, че оригиналните ѝ продукции са получили 112 награди и 389 номинации, включително „Златен глобус“ и „Оскар“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:49 | 14.09.22 г.
fallback