fallback

Манията по „летящите“ милиардери носи рекордно финансиране за космическите стартъпи

Рисковият капитал, инвестиран в подобни компании, достига рекордните 5,5 млрд. долара през 2020 г., като още рекордни инвестиции се задават и през тази година

18:29 | 20.07.21 г. 1
Автор - снимка
Създател

„Космическите“ предприемачи като Джеф Безос, Ричард Брансън и Илон Мъск популяризираха космическите полети, увеличавайки значително вероятността за пътнически екскурзии в Космоса през идните години. Подхранваната от тях мания помогна за разпалването на цяла една вълна от финансиране за стартъпи, изграждащи инфраструктурата за пренасянето на новата космическа надпревара от научната фантастика към реалността, посочва Bloomberg.

Свързаните с Космоса технологии са пазар за 200 млрд. долара, който включва както компании за оборудване, използвано на Земята, така и за такова, предвидено за орбита или дори при проекти за колонизиране. Рисковият капитал, инвестиран в подобни компании, достига рекордните 5,5 млрд. долара през 2020 г., показват данни на PitchBook. А сега индустрията е на път да прескочи и този праг с набрани 3,6 млрд. долара в 94 сделки през първите шест месеца на тази година.

Миналата седмица Ричард Брансън извърши суборбитален тестов полет на борда на летателния апарат VSS Unity на неговата компания Virgin Galactic. Джеф Безос пък излетя в Космоса във вторник с първия пилотиран космически полет на неговата компания Blue Origin.

Независимо дали става въпрос за маркетингов трик, или не, засиленият интерес към индустрията помогна както за иновациите, ката и за притока на капитал към компаниите, които искат да положат основата на новата космическа инфраструктура.

„Приливът повдига всички лодки“, коментира Даниъл Сепърли, съосновател и главен изпълнителен директор на LeoLabs, компания за радарно проследяване на обекти в ниска околоземна орбита.

Обикновено по-голямата част от капитала се фокусира върху технологии, които да бъдат използвани на земята, включително сателитни комуникации и изображения, наблюдение и геопространствен анализ. Но все по-големите амбиции за изследвания отвъд нашата родна планета все повече разпалват космическата икономика, както посочва анализаторът на Pitchbook Раян Васвани в скорошен доклад.

Засилването на интереса може да е от полза за компании като LeoLabs, която има радари в Аляска, Тексас, Нова Зеландия и Коста Рика, които проследяват обекти в орбита – от сателити до миниатюрни космически останки, помагайки да се избегнат потенциално опасни сблъсъци. Стартъпът е набрал 65 млн. долара в кръг на финансиране през юни, воден от Insight Partners и Velvet Sea Ventures.

За Васвани този напредък в сектора е само началото. Според него можем да очакваме в бъдеще още и туристически космически станции, услуги за премахване на космически останки и дори производство в Космоса до 2035 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:27 | 13.09.22 г.
fallback